21 بهمن 1396 - 16:40

پرداخت تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به روستاییان مرزنشین

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: وام اشتغال با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال در مناطق روستایی و عشایری مرزنشین با کارمزد چهار درصد و برای سایر روستاییان ۶ درصد پرداخت می شود.
کد خبر : ۸۱۹۴۴
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش ایبِنا، ابوالفضل رضوی در نشست بررسی تسهیلات طرح توسعه روستایی استان ایلام اظهار داشت: پرداخت وام اشتغال برای اجرا در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت به منظور حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در سراسر کشور ابلاغ شده است. 


وی افزود: در شرایط کنونی هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به پست بانک و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بانک توسعه تعاون پرداخت شده و برای صندوق کارآفرینی امید نیز مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. 


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری یادآور شد: مجموع منابع صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع هر یک از موسسات مذکور حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بوده و برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به هر استان اختصاص می ‌یابد. 


وی گفت: ۲۵ درصد این اعتبارات به کل کشور و ۲۵ درصد به هر استان نیز ابلاغ شده است که این اعتبارات بر اساس سه فاکتور که مجلس شورای اسلامی مشخص کرده تقسیم شده اند و سهم استان ایلام ۲.۵۹ درصد است که ۷۰ درصد این اعتبارات ابلاغ و ۳۰ درصد آن نیز برای ایجاد رقابت بین استان ها نگه داشته شده است. 


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد: اکنون به سرعت عمل، دقت و تلاش نیازمندیم و با پرداخت این اعتبارات باید نظارت ها بیشتر و برای سرعت بخشیدن به طرح اشتغال روستایی اختیار استان را از ۲۵ میلیارد ریال به ۵۰ میلیارد ریال افزایش یابد. 


به گزارش ایرنا، رضوی با بیان اینکه برای ایجاد کارآفرینی ابتدا باید نگاه مردم تغییر یابد و سپس آموزش را بطور جدی در دستور کار قرار داد، افزود: ۶۳ درصد بیکاران کشور دیپلم و بالاتر هستند و این بدان معنی است که شغل های سنتی جذابیت لازم را برای اشتغال و رفع نیازهای روحی و مالی افراد بیکار را ندارند. 


وی تاکید کرد: با تلاش مسئولان و پیگیری دولت در تلاشیم از اعتبارات اختصاص یافته به نحو شایسته ای برای اشتغال روستایی استفاده شود و بانک ها ملزم به رعایت مصوبات در این زمینه هستند و معیار پرداخت تسهیلات ،استقرار واحدها در روستاها است. 


ارسال‌ نظر
حامد پناهی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
۰
ما باید به کجا مراجعه کنیم نسبت به وام مرزنشینان
فیلم و پخش زنده
بیشتر