نوسان بورس متعادل می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: رشد نرخ ارز این روزها بیشترین تاثیر را در شکل گیری نوسان بورس رقم زده و در آینده ای نزدیک بازار سهام متعادل می شود.
کد خبر : ۸۲۰۶۶
بورس

منصور کریمی در گفتگو با ایبِنا، با اشاره به نوسان شاخص بورس در ارتفاع ۹۸ هزار واحد گفت: رشد شاخص بورس از هفته‌های پایانی پاییز امسال شروع شده که در این زمینه عواملی چون افزایش قیمت جهانی نفت، رشد دلار و بهبود شرایط جهانی کالاها بیشترین سهم را داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس با توجه به تعادل قیمت جهانی کالاها و نفت از یک سو و نیز تصمیم سهامداران بر فروش سهام خود برای شناسایی سود، این روزها شاهد نوسان شاخص بورس در ارتفاع ۹۸ هزار واحد هستیم.


وی ادامه داد: از سوی دیگر به صورت سنتی در ماه های بهمن و اسفند سهامداران و شرکت های بزرگ اقدام به عرضه سهام برای تامین هزینه های خود می کند که این موضوع نیز بر کلیت بازار سهام اثرگذار است.


این کارشناس بورس افزود: علاوه بر این یکی از دلایل احتیاط معامله گران در بازار سهام، موضوعات مربوط به «برجام» تداوم یا قطع اجرای آن است که این اتفاق باعث شده تا سهامداران در تالار شیشه ای با ریسک پایین اقدام به دادوستد سهام و سرمایه گذاری کنند.


وی همچنین با اشاره به این که در چند ماه گذشته شاهد نوسان چشمگیری در بازار ارز هستیم اذعان داشت: این موضوع نیز باعث شده تا بخشی از نقدینگی به سمت بازار ارز برود که این موضوع نیز اثر خود را بر کلیت بازار سرمایه گذاشته است.


همچنین این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت معاملات در هفته های پیش رو اظهارداشت: در مجموع با توجه به این که چشم انداز مثبتی در خصوص گزارش های منتشر شده شرکت ها وجود دارد، به نظر می رسد نوسان این روزهای شاخص بورس در محدوده ۹۸ هزار واحدی موقتی باشد و در هفته های پیش رو شاخص بورس به محدوده های تازه تری وارد شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر