25 بهمن 1396 - 10:36

روایت بانک مرکزی از ارزانی و گرانی موادخوراکی/ ثبات قیمت گوشت مرغ

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در شهر تهران را در هفته منتهی به ۲۰ بهمن ماه اعلام کرد که براساس آن قیمت ۴ گروه برنج، گوشت مرغ، قند و شکر و روغن نباتی نسبت به هفته قبل از آن ثابت ماند.
کد خبر : ۸۲۰۹۸
خرده فروشی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس اعلام بانک مرکزی در هفته منتهی به ۲۰ بهمن ماه اعلام کرد که براساس آن قیمت ۴ گروه برنج، گوشت مرغ، قند و شکر، روغن نباتی نسبت به هفته قبل از آن ثابت و قیمت ۴ گروه تخم مرغ ۰.۴ درصد، حبوب ۰.۷ درصد، میوه های تازه ۱.۸ درصد و چای ۰.۱ درصد افزایش داشتند.


بر این اساس قیمت خرده فروشی ۳ گروه لبنیات ۰.۸ درصد، سبزی های تازه ۰.۷ درصد و گوشت قرمز ۰.۲ درصد در مدت مشابه کاهش داشته اند.


لبنیات و تخم مرغ


در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات، قیمت پنیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۴.۰ درصد کاهش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۰.۴ درصد افزایش داشت و شانه ای ۱۲۶ هزار تا ۱۷۷ هزار ریال فروش می رفت.


برنج و حبوب


در این هفته در گروه برنج بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب قیمت نخود معادل ۰.۵ درصد، عدس ۲.۷ درصد و لوبیا قرمز ۰.۴ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام بدون تغییر بود.


میوه ها و سبزی های تازه


در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه عرضه نمی شد و انگور عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.


میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب قرمر معادل ۰.۹ درصد، سیب زرد ۲.۵ درصد و انگور ۱.۷ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۲ درصد تا ۷.۱ درصد افزایش داشت.


در گروه سبزی های تازه قیمت سیب زمینی و سبزی های برگی ثابت بود. بهای کدو سبز معادل ۰.۴ درصد، پیاز ۱۱.۲ درصد و لوبیا سبز ۱.۲ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۱.۹ درصد تا ۴.۹ درصد کاهش یافت.


گوشت قرمز و گوشت مرغ


در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل ۰.۲ درصد کاهش داشت و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله و گوشت مرغ بدون تغییر بود.


قند، شکر، چای و روغن نباتی


در این هفته بهای چای خارجی معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و قیمت قند، شکر و انواع روغن نباتی ثابت بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها