با مجوز سازمان بورس،

بیمه دانا افزایش سرمایه می دهد

جزییات افزایش سرمایه شرکت بیمه دانا که مجوز آن نیز از سوی سازمان بورس صادر شده، مشخص شد.
کد خبر : ۸۲۱۴۱
 بيمه دانا

به گزارش خبرنگار ایبِنا، با اعلام سازمان بورس و بر اساس اجرای قانون بازار اوراق بهادار «مصوب آذرماه ۱۳۸۴»، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بیمه دانا (سهامی عام) مورد بررسی قرار گرفت و مجوز افزایش سرمایه این شرکت صادر و قطعی شد.


بر اساس این گزارش، سرمایه فعلی بیمه دانا ۱.۰۲۰.۳۷۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال است که بر اساس این مجوز به میزان ۴۷۹,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال افزایش می یابد.


لازم به ذکر است بر اساس جزییات اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال تعداد سهام قابل انتشار ۴۷۹.۶۲۷.۰۰۰ سهم به ارزش اسمی هر سهم  ۱.۰۰۰ ریال است و مبلغ افزایش سرمایه ۴۷۹,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی است.


افزون بر این، موضوع افزایش سرمایه بیمه دانا، «رعایت مقررات و ضوابط بیمه ای و الزام قانونی افزایش سرمایه» به موجب مصوبه هیئت وزیران و توسعه فعالیت های بیمه ای است.


خاطرنشان می سازد، شروع پذیره نویسی حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود و عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز و انجام آن مستلزم أخذ مجوز جدید از سازمان بورس خواهد بود.


همچنین مطابق مادۀ ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نیست.


آخرین اطلاعات مالی


این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بیمه دانا که با نماد «دانا»  در بازار اول (تابلوی فرعی) بورس فعال است در وضعیت «ممنوع - متوقف» قرار دارد.


همچنین آخرین وضعیت این شرکت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت بیمه ای ۷.۱۳ مرتبه و «EPS»  آن نیز ۳۷۱  ریال در آخرین صورت های مالی درج شده است.


سهامداران عمده


افزون بر این بر اساس گزارش ایبِنا، پنج سهامدار عمده، شامل « سرمایه گذاری صباتامین با ۱۹.۳۰۰ درصد، صندوق بازنشستگی کشوری با ۶.۵۸۰ درصد، سرمایه گذاری استان تهران با ۵.۶۰۰  درصد، سرمایه گذاری استان رضوی با ۴.۵۱۰ درصد و سرمایه گذاری بازرگانی ماهان ساینار با ۴ درصد» است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر