یک آمار تازه در تالار شیشه‌ای مشخص کرد:

۳ صنعت مالک ۵۰ درصد ارزش معاملات بورس

آمارهای بازار سهام نشان می دهد که در هفته گذشته ۵۰ درصد ارزش معاملات بورس تهران در اختیار ۳ صنعت بوده است.
کد خبر : ۸۲۲۴۰
بورس

به گزارش ایبِنا، در این هفته حجم معاملات ۳.۲۸۵ میلیون سهم و ارزش آن ۵.۸۶۶ میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب  ۴۰ درصد و ۵۴ درصد کاهش داشته است.


 بر اساس این گزارش، ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد ۳۹۲.۳۱۰ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۰.۰۲ درصد کاهش داشته است. همچنین از ابتدای سال ۹۶ تا مورخ  ۲۵ بهمن ماه، شاخص کل  با ۲۷.۳ درصد افزایش به رقم ۹۸.۳۴۸ واحد بالغ گردید و شاخص کل هم وزن با ۱۲.۲ درصد افزایش عدد ۱۴۷.۶۴۴ واحد را تجربه کرد.


بیشترین ارزش و حجم معاملات


در سویی دیگر، صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۲۱.۷ درصد و ۳۵.۴ درصد بیشترین ارزش و بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین صنایع «محصولات شیمیایی» با ۱۵.۳  درصد و «فلزات اساسی» با ۱۲.۵ درصد بیشترین ارزش و «سایر واسطه گری های مالی» با ۱۶.۷ درصد و «محصولات شیمیایی» با ۸ درصد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.


پربازده ترین صنعت


 بر این اساس در ۳۰ روز منتهی به ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۶، «محصولات چوبی»   با بازدهی مثبت ۳۹.۴ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. افزون بر این، در مدت مشابه صنعت «خدمات فنی و مهندسی» با افت منفی (۸.۱) درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.


گفتنی است، در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس نزدک (NASDAQ) با رشد ۱.۳ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس شانگهای (SSEC) با افت ۳.۳ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر