آلمانی‌ها بیشترین اسکناس را در کیف خود دارند

بانک مرکزی آلمان اعلام کرد که در میان کشورهای اروپایی، آلمانی ها بیشترین اسکناس نقد را در کیف پول خود نگهداری می کنند و همچنان وابسته به پول نقد هستند.
کد خبر : ۸۲۳۹۱
یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بوندس بانک؛ بانک مرکزی آلمان اعلام کرد که در سال گذشته میلادی برای اولین بار استفاده مردم این کشور از پول نقد در تراکنش ها به کمتر از نصف کاهش پیدا کرد.


در همین حال به کارگیری پول نقد در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۷.۶ درصد از وسیله پرداخت آلمانی ها را در خرید کالا به خود اختصاص داده؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ میلادی استفاده از پول نقد ۵۳.۲ درصد ثبت شده و حاکی از روند نزولی قابل توجهی است.


همچنین استفاده از کارت های بدهی و اعتباری ۳۹.۴ درصد از سهم بازار پرداخت را در سال ۲۰۱۷ میلادی به خود اختصاص داده؛ در حالی که این رقم برای سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۳.۴ درصد ثبت شده است.


البته پرداخت های اینترنتی هم افزایش نشان می دهد؛ اما همچنان ۳.۷ درصد از مجموع کل تراکنش ها را در آلمان به خود تخصیص داده است. تحقیقات انجام گرفته شده از سوی بانک مرکزی آلمان نشان می دهد که به طور متوسط در کیف هر آلمانی ۱۰۷ یورو معادل ۱۳۲ دلار اسکناس وجود دارد که بیشترین رقم در میان کشورهای اروپایی است؛ در حالی که میانگین پول نقد در کیف پول فرانسوی ها و بلژیکی ها ۳۰ یورو است.


از سویی برخی از کارشناسان حوزه بانکداری آلمان نگران این موضوع هستند که برخی از مردم این کشور در جامعه مبتنی بر کنار گذاشتن پول نقد با مشکل روبرو شوند. بر پایه این گزارش، پول نقد همچنان به عنوان محبوب ترین وسلیه پرداخت در میان آلمانی ها است و پرداخت های کارتی هم رو به افزایش است و آلمانی ها برای خرید بالای ۵۰ یورو تمایل به استفاده از کارت های بانکی هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر