معامله ۲۷۱ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد

معامله ۲۷۱ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد در بورس انرژی قطعی شد.
کد خبر : ۸۲۴۰۹
بورس انرژی

به گزارش ایبِنا، بورس انرژی روز جاری در بازار فیزیکی کالاهای «متانول پتروشیمی شیراز، متانول پتروشیمی زاگرس، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و پنتان پلاس پتروشیمی پارس» را در رینگ داخلی و گاز «مایع پالایش نفت شازند» را در رینگ بین الملل عرضه می کند.


بازار فیزیکی


این گزارش می افزاید: در بازار فیزیکی بورس انرژی روز گذشته کالاهای «کالاهای حلال ۴۰۴ پالایش نفت شیراز و هگزان پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، گاز مایع پالایش گاز فجر جم و نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوکس شرکت ملی نفت ایران» در رینگ بین الملل عرضه شد.


بازار برق


از سویی دیگر، در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر قراردادهای سلف موازی استاندارد نماد «سنفت ۹۷۱»، ۱۰ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۱۲۶ میلیارد ریال، «نماد سمپنا۹۷۱»، ۱۲ هزار قرارداد با ارزشی بالغ بر ۱۲۳ میلیارد ریال و در نماد «سبندر ۹۷۱» با ارزش بیش از ۲۱ میلیارد و ۴۰۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفتند. همچنین بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله یک میلیون و ۷۸۲ هزار قرارداد معادل ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۷ میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال بود.


گردش نمادها


افزون بر این در روز جاری، نمادهای بارپایه، بارپیک و میان‌باری با متوسط قیمت ۲۶۴، ۳۲۵ و ۲۲۲ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت. این گزارش می افزاید: در آغاز جلسه معاملاتی روز گذشته، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۹ اسفند ۹۶ گشایش و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۳ اسفند ۹۶ پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.


بازار فیزیکی


از سویی دیگر، در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی، ۱۰.۰۰۰ کیلووات در هر ساعت با دوره مصرف بارپایه و دوره تحویل هفتگی ۵ اسفند ۹۶ توسط نیروگاه طوس عرضه و معامله شد که ارزش آن بالغ بر ۷۲۲ میلیون ریال گردید. در نهایت حجم کل معاملات صورت‌گرفته در بورس انرژی ۳.۵۵۸ تن و به ارزش بیش از ۹۰ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر