06 اسفند 1396 - 14:09

عبور ارزش معاملات بورس انرژی از ۵۷۰ میلیارد ریال

ارزش معاملات روزانه بورس انرژی به بیش از ۵۷۰ میلیارد و ۸۶۹ میلیون ریال رسید.
کد خبر : ۸۲۶۵۲
بورس انرژی

به گزارش ایبِنا، آمارهای معاملاتی نشان می دهد در اولین روز هفته جاری و در بازار فیزیکی بورس انرژی کالاهای برش سنگین، گاز بوتان، گاز پروپان و گاز مایع پتروشیمی بندر امام، آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال ۴۰۲ و حلال ۴۰۴ پالایش نفت تبریز، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۰، ۴۰۲، ۴۰۶، ۴۱۰، ۵۰۲ و ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان، حلال ۴۰۲، نفتای سنگین و آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، حلال ۴۰۲ و ۵۰۳ پالایش نفت کرمانشاه و آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی و در رینگ بین‌الملل کالاهای گازمایع پالایش گاز فجر جم، نفت سفید، سوخت هوایی و نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران عرضه شد و حجم کل معاملات صورت‌گرفته به ۲۶.۱۸۲ تن و به ارزش بیش از ۵۷۰ میلیارد و ۸۶۹ میلیون ریال رسید.


بازار برق


این گزارش می افزاید: از نکات مهم عرضه های روز شنبه می‌توان به ۱۸.۰۰۰ تن تقاضا برای نفت گاز عرضه شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان اشاره کرد که این مقدار تقاضا معادل ۳ برابر میزان عرضه بود و در نهایت خریداران برای معامله ۶۰۰۰ تن نفت گاز با یکدیگر رقابت کردند.


همچنین در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر قراردادهای سلف موازی استاندارد نماد «سمپنا ۹۷۱» با ۵۲.۵۴۴ قرارداد به ارزش بیش از ۱۵۴ میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال و در نماد «سنفت۹۷۱» با ۳۴.۲۲۲ قرارداد با ارزش بیش از ۱۰۱ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. از سویی دیگر بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله ۳۶۰ هزار قرارداد معادل ۶ میلیون و ۳۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۱ میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریال بود.


تحرک نمادها


گفتنی است، در روز شنبه، نمادهای بارپایه و میان‌باری با متوسط قیمت ۲۵۷  ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی اولین روز هفته، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۴، ۵ و ۶ فرودین ماه ۹۷ و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی اول اردیبهشت ۹۷ گشایش و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۹ اسفند ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر