08 اسفند 1396 - 17:13
هشدار بانک گلدمن‌ ساکس:

بورس آمریکا سقوط می‌کند

بانک گلدمن‌ ساکس هشدار داد در صورت ادامه سیاست‌های بانک مرکزی، بازارهای سهام آمریکا با سقوط ۲۰ تا ۲۵ درصدی ارزش مواجه می شود.
کد خبر : ۸۲۷۲۷
بورس خارجی

به گزارش ایبِنا، کارشناسان بانک گلدمن ‌ساکس یکی از بزرگترین بانک‌های جهان هشدار دادند در صورتی که بانک مرکزی فدرال آمریکا به سیاست‌های کنونی ادامه دهد، بازارهای سهام ۲۰ تا ۲۵ درصد سقوط خواهد کرد.


این کارشناسان معتقدند سرعت بالا بردن نرخ بهره دلار توسط بانک مرکزی فدرال آمریکا زیاد است و در صورت ادامه این روند به تشکیل صف فروش و عرضه گسترده سهام توسط سهامداران منجر خواهد شد.


همچنین توسعه بخش غیرمالی اقتصاد آمریکا می‌تواند بخشی از این خطر را کاهش دهد. در صورتی که اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا به ۴.۵ درصد در سال ۲۰۱۸ برسد بورس آمریکا شاهد فروش گسترده سهام از سوی سهامداران خواهد بود.


این گزارش می افزاید: به نظر می‌رسد گلدمن در این زمینه با خوش‌بینی عمل کرده چرا که برخی دیگر از کارشناسان معتقدند بورس آمریکا زمانی که سود اوراق قرضه این کشور در پایان سال جاری به ۳ درصد برسد شاهد تشکیل صف‌های فروش خواهد بود.


از سویی دیگر، بالا رفتن سود اوراق قرضه باعث می‌شود اوراق بدهی دولتی سوددهی بیشتری را نسبت به بازار سهام داشته باشد. گلدمن بر این باور است که در صورتی که نرخ سود در آمریکا در پایان سال ۲۰۱۸ به ۴.۵ درصد برسد قیمت سهام در بازارهای این کشور ۲۰ تا ۲۵ درصد سقوط خواهند کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر