08 اسفند 1396 - 16:33

افت شدید شاخص در بورس‌های چین و ژاپن

معاملات بورس امروز در چین و ژاپن با ریزش شدید شاخص ها همراه شدند.
کد خبر : ۸۲۷۶۷
بورس چین

به گزارش ایبِنا، پس از اینکه شاخص «اس اند پی ۵۰۰» عمده ریزش اوایل ماه جاری که بیشتر بازارهای جهانی را تحت الشعاع قرار داده بود جبران کرد، بازارهای ژاپن به بالاترین رکورد سه هفته اخیر خود رسیدند. بر اساس این گزارش، شاخص «تاپیکس» ژاپن با جهشی ۰.۹ درصدی در پایان معاملات بسته شد و شاخص «نیک کی ۲۲۵» نیز ۱.۱ درصد افزایش یافت.


همچنین پس از عقبگرد ۰.۲ درصدی شاخص معاملات آتی «اس اند پی ۵۰۰»، شاخص «ام اس سی آی» بازارهای آسیا و اقیانوسیه نیز بخشی از رشدی که ابتدای معاملات داشت را از دست داد و در نهایت افزایشی ۰.۳ درصدی را به ثبت رساند.


از طرفی کاهش ارزش سهام شرکت های صاحب سرمایه بالا در چین باعث افت شاخص های سهام این کشور شد. شاخص «هانگ سنگ» با معکوس شدن روند صعودی معاملات اولیه در نهایت با ۰.۵ درصد کاهش بسته شد و شاخص «شانگهای کامپوزیت» ۱.۱ درصد کاهش یافت. شاخص «فوتسی آ ۵۰»  که حاوی نماد های بزرگ ترین شرکت های این کشور است پس از ۶ روز صعود، با کاهشی ۱.۸ درصدی مواجه شد.


همچنین در کره جنوبی نیز پس از آن که لی جو وول- رییس بانک مرکزی این کشور در پایان آخرین نشست سیاست‌گذاری بانک اعلام کرد نرخ بهره بدون تغییر و در سطح ۱.۵ درصد باقی خواهد ماند، شاخص «کسپی» ۰.۱ درصد افزایش یافت. در استرالیا نیز شاخص «اس اند پی/ ای اس ایکس ۲۰۰» به میزان ۰.۲ درصد افزایش یافت.


در بازار ارز، شاخص دلار بلومبرگ نسبتا بدون تغییر باقی ماند. یورو نیز با تغییرات کمی به ۱.۲۳۲۱ دلار رسید و هر ۱۰۶.۹۱ ین نیز با ۱ دلار مبادله شد. پوند به ۱.۳۹۵۸ دلار رسید. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا در پایین‌ترین سطح ۲ هفته اخیر و معادل ۲.۸۶ درصد باقی ماند. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله استرالیا با ۲ واحد افزایش به ۲.۷۶ درصد رسید. هر بشکه نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» به ۶۳.۷۸ دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا نسبتا بدون تغییر و در سطح ۱۳۳۲.۲۸ دلار باقی ماند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها