11 اسفند 1396 - 09:28
در گفتگوی ایبِنا با مدیر عامل شرکت شفاف شد؛

جزییات عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام «سِپ» در بورس

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با تشریح جزییات عرضه اولیه سهام این شرکت گفت : ۱۰ درصد سهام «سِپ» شامل ۱۸۰ میلیون سهم هفته آینده بدون تعلق گرفتن سهام ترجیحی در بازار سهام عرضه می شود.
کد خبر : ۸۲۸۳۴
سید ابراهیم حسینی نژاد

سید ابراهیم حسینی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: اگر همه مدارک مورد درخواست سازمان بورس آماده و تکمیل شود روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام «سِپ» که حدود ۱۸۰ میلیون سهم را در بر می گیرد در بورس تهران انجام می شود.


وی در ادامه گفت : شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در حال حاضر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم دارد و سرمایه شرکت نیز ۱۸۰ میلیارد تومان است که ۱۰ درصد سهام آن قرار است در بورس عرضه شود.


برنامه عرضه های آینده سهام «سِپ»


وی درباره برنامه شرکت در خصوص عرضه سهام در آینده و بعد از عرضه ۱۰ درصدی هفته آینده ،گفت: در شرایط فعلی برنامه ای برای عرضه های دیگر بعد از عرضه ۱۰ درصدی ابتدایی وجود ندارد و حداقل در کوتاه مدت و برای ۶ ماه آینده شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش استراتژیی برای ادامه عرضه سهام ندارد.


حسینی نژاد افزود:‌ از سویی دیگر، بانک سامان و بانک رفاه که در مجموع با در اختیار داشتن ۵۷ درصد سهام، سهامدار اصلی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش هستند، تمایل دارند تا سهم شرکت را در اختیار داشته باشند.


در همین حال دلیل اصلی عرضه سهام شرکت سِپ در بورس قوانین بانک مرکزی است که اجازه نمی دهد که بانک ها بیش از ۳۰ درصد سهام شرکت های زیر مجموعه خود را داشته باشند.


اعلام EPS سال ۹۶ و پیش بینی سال ۹۷


حسینی نژاد ادامه درباره آخرین وضعیت مالی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، گفت: EPS شرکت در سال ۹۵ در حدود ۹۲۰  ریال بود که با افزایش سرمایه صورت گرفته در ماه های ابتدایی  سال جاری از ۹۰ میلیارد تومان به ۱۸۰ میلیارد تومان، EPS شرکت به ۸۲۶ ریال رسید که با این روند، پیش بینی سود ۱۰۰ درصد محقق شده است.


مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در ادامه گفت: بر اساس اطلاعات صورت های مالی EPS سال ۹۷ «سِپ» نیز به میزان ۱۰۵ تومان با حدود ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل می باشد.


رعایت حاکمیت شرکتی


حسینی نژاد درباره این که شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش از نظر حاکمیت شرکتی و شفافیت عملکردهای مالی در چه سطحی قرار دارد اظهار داشت: ورود به بورس علاوه بر این که مزایایی را برای شرکت ها به دنبال دارد به هر حال شفافیت را نیز برای ناشران به یک فعالیت همیشگی تبدیل می کند و «سِپ» نیز از این قاعده پیروی می کند.


مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان کیش ادر ادامه گفت و گو با ایبِنا فزود : به دلیل تازه بودن حضور شرکت های  PSPدر بورس، چالش های زیادی برای این که بتوانیم به تعامل و نقطه مشترک برای عرضه سهام در بازار سهام برسیم به وجود آمد که با همکاری دوطرفه همه آن ها برطرف شد تا سهام شرکت در آستانه عرضه در بورس قرار گیرد.


سهام ترجیحی نداریم


حسین نژاد با اعلام این که در عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام «سِپ» هیچ سهم ترجیحی برای کارکنان درنظر گرفته نشده افزود که کارگزار این عرضه اولیه کارگزاری بانک سامان است.


به گزارش ایبِنا،  فردا شنبه ۱۹ اسفند ماه مراسم معارفه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در هتل اسپیناس برگزار می شود.


جزییات و روش عرضه


لازم به ذکر است بر اساس برنامه اعلام شده، روش عرضه سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش به صورت ثبت سفارش دفتری یا «بوک بیلدینگ» است که در روز عرضه اولیه، بر اساس قانون ۱۰ درصد از سهام این شرکت به روش ثبت سفارش دفتری و با دامنه قیمتی مشخص وارد بازار خواهد شد.


جایگاه «سِپ» در صنایع بورسی


شرکت پرداخت الکترونیک سامان که در سوم آبان ‌ماه امسال با شماره ۱۱.۵۴۱ موفق به پذیرش در بورس شد در حوزه «کامپیوتر و فعالیت‌های مربوط به آن»، گروه و طبقه «‌مشاوره مربوط به نرم افزار و عرضه نرم افزار» فعال است.


افزون بر این، بر اساس اطلاعات موجود، این شرکت در راستای توسعه فعالیت‌ها و کسب و کار خود و با هدف امکان دسترسی گسترده به انواع روش‌های تأمین مالی، حضور در بورس اوراق بهادار را به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های استراتژیک خود، هدف قرار داده است.


لازم به ذکر است، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با سرمایه ۱۸۰ میلیارد تومانی با شراکت عمده بانک سامان و بانک رفاه، رتبه دوم سهم از بازار خدمات پرداخت الکترونیک کشور را از طریق بسترهای دستگاه کارت‌خوان‌ «POS»، درگاه پرداخت اینترنتی «IPG» و درگاه پرداخت موبایلی «#۷۲۴*»  در اختیار دارد.


ارسال‌ نظر
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
۰
مرجع اخبار بانکی حتی از همه خبرگزاری و سایت های بورسی هم زودتر با مدیر این شرکت حرف زد و قبل عرضه سهام اطلاعات ما را کامل کرد که جای تشکر و خدا قوت داره.پیروز و شادکام باشید
فیلم و پخش زنده
بیشتر