آمادگی روسیه در صورت قطع اینترنت آمریکا

معاون رییس جمهور روسیه گفت: در صورتی که تحریم ها منجر به قطع اینترنت در این کشور شود، آماده استفاده از اینترنت روسی هستیم.
کد خبر : ۸۳۱۲۸
قطع اینترنت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی «گرمن کلیمنکو» معاون رییس جمهور روسیه گفت: اگر تحریم های بین المللی غرب تا جایی ادامه پیدا کنند که روسیه را از فضای اینترنت خارج کنند، باید بگویم که اینترنت ساخت روسیه آماده است.


وی در ادامه گفت: به لحاظ فنی، برای هر چیزی در حال حاضر آماده هستیم؛ اگرچه قطع شدن اینترنت برای ما بدون درد نخواهد بود. همیشه زمانیکه از یک فناوری به فناوری دیگری حرکت می کنید، شکست هایی اتفاق می افتد. بعضی ها با مشکلات اتصال روبرو خواهند شد. احتمالا بعضی های اطلاعات خود را در خارج از کشور ذخیره خواهند کرد؛ اگرچه دستور به ذخیره اطلاعات در داخل کشور است. یک نفر همچنان مجری دامنه اینترنتی آنها در خارج از کشور است؛ بنابراین یکسری مشکلات در اینترنت خاص روسیه خواهد بود.


معاون رییس جمهور روسیه در مورد قانون حریم خصوصی اطلاعات در این کشور گفت: تمام شرکت ها در پردازش اطلاعات شخصی شهروندان روسی موظف به ذخیره آن در سرورهایی هستند که در مرزهای روسیه قرار دارند؛ ضمن اینکه وب سایت حرفه ای LinkedIn به دلیل سر باز زدن از این قانون مجاز به فعالیت در روسیه نیست و ممنوع شده؛ اما توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی توافق کرده اند که انتقال دادها را در قلمرو روسیه انجام دهند. در حال حاضر اینترنت روسی برای کارمندان دولتی این کشور کار می کند.


همچنین «گرمن کلیمنکو» به مردم روسیه خاطر نشان کرد که روسیه مانند چین و ایالات متحده موتور جستجوگر و شبکه های اجتماعی منحصر به فرد خود را دارد. بر همین اساس، این مقام روسی گفت: اینترنت در حال قانونمند شدن در همه کشورها است و روسیه از این قاعده مسثنی نیست؛ اما قانونمند شدن اینترنت مانند آنچه که در کره شمالی و کوبا اتفاق افتاده، مد نظر ما نیست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها