16 اسفند 1396 - 15:20
با افت ۱۳۰ واحدی شاخص؛

رکود بورس عمیق‌تر شد

کاهش ۱۳۰ واحدی شاخص کل بورس امروز در تالار شیشه ای باعث شد تا بازار سهام در هفته سوم اسفند ماه در همه روزها با ریزش مواجه شود و آمارها نیز نشان می دهد که معاملات این بازار در یک رکود به سر می برد.
کد خبر : ۸۳۲۱۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سهامداران این روزها با ادامه افت حجم و ارزش معاملات بورس با رکود در خرید و فروش سهام مواجه هستند.


افت دسته جمعی شاخص ها                  


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری همه شاخص های بورس همانند کل هفته جاری با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۱۳۰) واحد ریزش معادل (۰.۱۳) درصد به ۹۶ هزار و ۸۶۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۴۱) واحد کاهش معادل (۰.۱۳) درصد به ۳۰ هزار و ۸۶۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۱۶) واحد افت معادل (۰.۶۷)  درصد به ۱۷ هزار و ۳۱۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۸۷) واحد کاهش، معادل (۰.۶۷) درصد به ۱۲ هزار و ۹۹۴ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۲۸) واحد افت، معادل (۰.۲۲) درصد به ۱۰۳ هزار و ۷۲۵ واحد، شاخص بازار اول با (۴۶) واحد کاهش معادل (۰.۰۷) درصد به ۶۸ هزار و ۷۰۹ واحد و شاخص بازار اول با (۵۲۰) واحد افت معادل (۰.۲۵) درصد، به ۲۰۶ هزار و ۷۵۶ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۳ نماد «رمپنا با ۲۲ واحد، وامید با ۲۰ واحد و شخارک با ۱۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت و ۴ نماد «پارسان با (۱۸) واحد، شتران با (۱۳) واحد، شیراز با (۱۲) واحد، و خکاوه با (۱۱) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید: روز جاری شاخص صنایع بازار نیز با نوسانی همراه بودند به طوری که شاخص صنایع «محصولات فلزی با ۳۴۰ واحد رشد معادل ۱.۵۸ درصد به ۲۱ هزار و ۹۰۰ واحد، فنی مهندسی با ۸.۳۶ واحد افزایش معادل ۱.۲۴ درصد به ۶۸۴ واحد، قند و شکر با (۹۹) واحد افت معادل (۱.۱۰)  درصد به ۹ هزار واحد، سایر مالی با (۲۹.۴۴) واحد کاهش، معادل (۱.۳۱) درصد به ۲ هزار و ۲۱۱ واحد، زراعت با (۸۵) واحد افت معادل (۱.۵۹) درصد به ۵ هزار و ۳۱۰ واحد، محصولات کاغذ با (۵۱۹) واحد کاهش معادل (۴.۵۶) درصد به ۱۰ هزار و ۸۶۳ واحد و ذغالسنگ با (۷۹) واحد افت معادل (۴.۶۴) درصد به یک هزار و ۶۲۹ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «بشهاب، فاراک، بالبر، کمنگنز، خکار، حتوکا و سخاش» با رشد قیمت بین «۲.۹۹ تا ۴.۷۴» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خکاوه، خپویش، خرینگ، وایران، وبیمه، غمارگ و خزر» با کاهش قیمت بین «۴.۷۱ تا ۱۴.۵۵» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بازگشایی و توقف نمادها


همچنین معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «پالایش نفت لاوان، بیمه میهن، سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان، سرمایه‌گذاری توکا فولاد، سولیران، قند شیرین خراسان» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «فیبر ایران، سایپا دیزل، داروسازی ابوریحان، سرمایه‌گذاری سایپا، قند قوچان، شیروان، بجنورد، بیمه اتکایی ایران، بانک خاورمیانه، باما، سخت آژند، ایران خودرو دیزل و لابراتورهای رازک» متوقف شدند.


از سویی دیگر، نماد معاملاتی بیمه دی در راستای اجرای ماده ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس با توجه به تأیید مهلت درخواستی ناشر برای بار دوم تعلیق شد. در پایان معاملات امروز بورس، در ۱۳۲ هزار و ۴۶۴ نوبت معاملاتی، ۶۷۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۹۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۵ هزار و ۸۹۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر