16 اسفند 1396 - 16:39

تامین مالی ۹۲ میلیاردی با انتشار صکوک اجاره

موافقت اصولی تامین مالی شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت (سهامی خاص) به مبلغ ۹۲۰ میلیارد ریال از طریق انتشار صکوک اجاره در بازار سرمایه صادر شد.
کد خبر : ۸۳۲۲۹
ابوترابی

به گزارش ایبِنا، غلامرضا ابوترابی مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه با اعلام این خبر افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت را به ارزش ۹۲۰ میلیارد ریال جهت تأمین مالی پروژه های ساختمانی در جریان ساخت خود صادر کرد.


وی اظهار داشت: این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۵ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی فروردین دوم(با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.


ابوترابی در خصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: ضامن این اوراق، شرکت سرمایه گذاری اهداف(سهامی عام) است. شرکت تامین سرمایه بانک مسکن(سهامی خاص) نیز مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارد.


وی توضیح داد: در این اوراق، شرکت واسط مالی فروردین دوم(ناشر) به وکالت از خریداران اوراق، دارایی های مبنای انتشار اوراق را که شامل یک قطعه زمین و یک باب ساختمان(هر دو واقع در تهران) است از شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت(بانی) خریداری و سپس آنها را بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می کند.


لازم به ذکر است، تاکنون هفت مورد تامین مالی در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه صورت گرفته که یک مورد سررسید شده و مابقی در حال معامله است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر