نظام بانکداری اروپا قانونمند کردن فین تک را کلید زد

رییس مرجع بانکداری اروپا گفت: نقشه راهی را ترسیم کرده ایم که به رشد سریع قانونمند شدن فناوری مالی در اروپا کمک می کند.
کد خبر : ۸۳۲۸۳
بانک اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از عرب نیوز، ناظر بانکداری اتحادیه اروپا اعلام کرد که نقشه راهی را ترسیم کرده که به رشد سریع قانونمند شدن بخش فناوری مالی کمک می کند؛ اما این مرجع بانکداری نسبت مهار کردن ارزهای رمزنگار هشدار داد.


همچنین «آندر انریا» رییس مرجع بانکداری اروپا گفت: ناظر بانکداری اروپا ماهیت خدمات ارائه شده توسط شرکت های فین تک را با رویکرد فراهم کردن خدمات مشابه، ریسک های قابل مقایسه تحلیل خواهد کرد تا فین تک ها با یک روش نظام مند در سرتاسر اروپا قانونمند شوند.


یکی از شرکت های فین تک اعلام کرد که رگولاتورها سال ها است که از ارائه قوانین جامع برای فین تک ها منع شده اند و سیاستمداران علاقمند به سرکوب کردن فناوری نیستند و لندن، پاریس و برلین در جهت رشد شرکت های فین تک گام هایی را برداشته اند.


قرار است ناظر بانکداری اروپا برخی از قوانینی که توسط رگولاتورهای ملی در راستای اجازه  به شرکت های فین تک به منظور آزمایش اپلیکیشن های جدید برروی مشتریان وضع شده را مورد بررسی قرار دهد.  


رییس مرجع بانکداری اروپا گفت: باید این اطمینان را فراهم کنیم که شرکت های فین تک می توانند وارد بازار داخلی و یا مشارکت برای ارائه خدمات مالی با شرایط برابر و استانداردهای بالای حفاظت مشتری را داشته باشند. همچنین بروکسل اولین یورش خود برای قانونمند کردن فین تک را چند روز اخیر با ارائه طرح سیستم مجوز اختیاری برای سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ توسط مشارکت عمومی را کلید زده است.


به گفته «آندر انریا» قرار دادن شرکت های فین تک در زیر چتر نظارت یکسان شبیه به بانک ها خیلی منطقی نیست؛ اما از آنجایی که در بعضی از حوزه های یکسان با یکدیگر رقابت می کنند، نظارت بالا بر روی ارتباطات میان بانک ها و شرکت های فین تک لازم است که اغلب این دو بخش می توانند خدمات جدیدی را به صورت مشترک توسعه دهند.


رییس مرجع بانکداری اروپا گفت: اتحادیه اروپا اعلام کرده که اگر بعد از نشست گروه جی ۲۰ که قرار است در اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود اقدامی در جهت قانونمند شدن ارزهای رمزنگار در سطح جهانی انجام نگیرد، آماده قانونمند کردن ارزهای رمزنگار است. این مقام بانکداری اروپا گفت: باید بانک ها را از خرید و نگهداری ارزهای رمزنگار دور نگه داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر