20 اسفند 1396 - 09:36

بیشترین سود سهام عدالت را چه شرکتی توزیع کرد؟

آمارهای نشان می دهد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای عملکرد سال مالی ۹۵ بیشترین سود سهام عدالت را میان مشمولان توزیع کرده است.
کد خبر : ۸۳۳۵۰
سهام عدالت

به گزارش ایبِنا، طبق قانون تاکنون سهام ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت قرار گرفته‌ است که اصطلاحا به آنها شرکت های سرمایه‌پذیر گفته می‌شود. بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکت ها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکت‌ها، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.


از اینرو خلاصه وضعیت این شرکت به عنوان یکی از شرکت های حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (سهامی عام) در سال ۱۳۷۰ تاسیس و مرکز اصلی شرکت در استان تهران می باشد که در ۲۷ فروردین ماه ۹۲ از طریق بورس و اوراق بهادار به عموم عرضه شده است.


موضوع فعالیت اصلی این شرکت نیز سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه صندوق ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای با هدف کسب انتفاع و کنترل عملیات یا نفوذ قابل ملاحظه در شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه پذیر (اعم از ایرانی یا خارجی) که در زمینه های تهیه و تولید انواع محصولات پتروشیمی و شیمیایی و فرآورده های فرعی آنها که از فرآوری نفت، مشتقات نفتی، گازهای طبیعی، هیدروکربن ها و سایر مواد خام اعم از آلی و معدنی بدست می آیند و ... است.


همانگونه که اشاره شد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان یکی از ۴۹شرکت قطعی واگذار شده به طرح توزیع سهام عدالت است که ۴۰‏ درصد از سهام آن متعلق به مشمولان سهام عدالت است.


این گزارش می افزاید: سود تقسیم شده در مجمع عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای عملکرد سال مالی١٣٩۶ متعلق به مشمولین سهام عدالت مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که بیشترین سود تقسیمی در میان شرکت های سرمایه‌پذیر به شمار می‌آید.


همچنین پیش بینی سود شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای عملکرد سال مالی ۱۳۹۷ مبلغ ۸۲۰ ریال به ازای هر سهم است که در صورت تقسیم تمام سود، سهم مشمولان سهام عدالت از سود یاد شده مبلغ ۱۶۴۰ میلیارد تومان خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر