20 اسفند 1396 - 09:55

بررسی عملکرد و تشریح دستاوردهای بانک رفاه در سال ۹۶

مدیر عامل بانک رفاه با هدف بررسی عملکرد سال ۹۶، تجزیه و تحلیل برنامه ها و هم اندیشی پیرامون سیاست های راهبردی بانک، به بیان توفیقات بانک رفاه در سال جاری پرداخت.
کد خبر : ۸۳۳۵۶
همایش مدیران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه، محمد علی سهمانی با اشاره به موفقیت های کسب شده از سوی این بانک در اینباره گفت: بانک رفاه طی سال جاری در مجامع ملی حضور اثربخشی داشته است. یکی از نقاط عطف و موفقیت های بانک از منظر سایر سازمان ها، کسب رتبه نهم در بین ۱۰۰ شرکت برتر و عنوان بانک پیشرو بود که از سوی سازمان مدیریت صنعتی ارائه شد. کسب رتبه برتر بانک در بین بانک ها و سازمان ها در شرایطی بوده که سال ۹۶، سال رونق تولید و صنعت بوده است. این دستاورد برای بانک بسیار ارزشمند است.


وی همچنین کسب رتبه چهارم از حیث سودآوری را در نظام بانکی، نقطه عطف دیگری در کارنامه عملکردی بانک برشمرد و اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد اندکی از بانک ها سودآوری داشته اند که بانک رفاه یکی از آنها بوده است. سهمانی موفقیت های کارکنان بانک در حوزه های علمی و ورزشی را نشاندهنده انگیزه و توانمندی بالای آنها دانست و ابراز امیدواری کرد روند رو به رشد موفقیت های بانک ادامه یابد.


مدیر عامل بانک رفاه با تشریح شرایط اقتصاد کلان نظام بانکی و بانک رفاه گفت: طی ماه های اخیر شاهد نوسانات ارزی و تغییرات در نرخ مبادله آن بودیم که طبیعتا بازار پول و سرمایه هم دچار تغییر و تحول شد. از آنجایی که نظام بانکی به عنوان یکی از مراجع اقتصادی کشور به شمار می رود، لازم است براساس تحلیل های واقعی با این چالش مواجه شویم. بانک مرکزی با تمام وجود به دنبال ایجاد تعادل در این عرصه بود و تلاش شد با تنظیم بازار، از میزان التهاب و نوسانات نرخ ارز کاسته شود و هم اکنون در مرحله گذار از این چالش هستیم. نظام بانکی لازم است در یک همکاری و مشارکت اثربخش نسبت به بهبود شرایط اقتصادی کشور تلاش کنند.


سهمانی با تصریح اینکه بانک رفاه همواره انضباط مالی و پیروی از دستورات بانک مرکزی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است، اظهارداشت: یکی از موارد قابل بیان مشارکت جدی بانک رفاه در انتشار اوراق مشارکت با نرخ ۲۰ درصد و حمایت از برنامه های اقتصادی دولت است. همچنین چالش هایی نظیر نرخ سود سپرده که نظام بانکی را دچار مشکلاتی کرده است از جمله مواردی است که بانک رفاه برای بهبود آن تلاش می کند و همراستا با بانک مرکزی گام بر می دارد. بانک رفاه تلاش می کند در چارچوب انضباط تعیین شده حرکت کند و تحت تاثیر جنگ های قیمتی و نرخ ها قرار نمی گیرد.


مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به اینکه نقش نظام بانکی در توفیق برنامه های اقتصادی دولت بی بدیل است، افزود: رییس جمهوری محترم نیز به نقش و اهمیت نظام بانکی در موفقیت برنامه های دولت اذعان دارند و این بیان از سوی رییس جمهوری برای نظام بانکی بسیار ارزشمند است؛ بنابراین در آینده هم نقش بانک ها بسیار اثرگذار خواهد بود.


وی درآمد ناشی از مبادلات ارزی را به عنوان یکی از نقاط مطلوب عملکرد بانک در سال جاری برشمرد و گفت: در سال ۹۶ میزان مبادلات ارزی بانک رفاه به ۳ میلیارد دلار رسیده است. سهمانی قیمت تمام شده پول برای بانک را ۱۹.۵ درصد دانست و گفت: طی سال ۹۶ از میزان قیمت تمام شده پول به آرامی کاسته شد و هم اکنون در شرایط مطلوبی به سر می بریم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر