20 اسفند 1396 - 09:52

دولت سود سهام کدام شرکت‌ها را در سال ۹۷ به خزانه واریز می‌کند؟

نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را مکلف کردند که سود سهام خود در شرکت هایی که سهم دولت در آنها کمتر از ۵۰ درصد است را وصول و به ردیف خاصی واریز کند.
کد خبر : ۸۳۳۵۷
اسکناس نو

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز «یکشنبه، ۲۰ اسفندماه» مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ جهت تامین نظر شورای نگهبان با الحاق دو بند ۱۱ و ۱۲ به تبصره ۱۲ لایحه مذکور با ۱۹۱ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


در بند الحاقی ۱۱ به تبصره ۱۲ جهت تامین نظر شورای نگهبان  آمده است که دولت مکلف است اقدامات قانونی لازم جهت درج بودجه تلفیقی سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این قانون را انجام دهد.


همچنین در بند الحاقی ۱۲ به تبصره ۱۲ جهت تامین نظر شورای نگهبان ذکر شده است که دولت مکلف است سود سهام خود در شرکت هایی که سهم دولت در آن ها کمتر از ۵۰ درصد است را وصول و به ردیف شماره ۱۳۰۱۰۸ جدول شماره ۵ این قانون واریز نماید.


در ادامه نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح عبارتی تبصره ۴ لایحه مذکور با ۱۸۱ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها