20 اسفند 1396 - 14:21

ریزش ۵۶۶ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

معاملات بازار سهام در روز جاری با ریزش ۵۶۶ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغییر به مرز ۹۵ هزار واحد و رقم ۹۶ هزار و ۲۸ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۸۳۳۸۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بازار سهام همچنان روی مدار منفی قرار دارد به طوری که شاخص کل بورس در آستانه عقبگرد به کانال ۹۵ هزار واحد قرار دارد، اتفاقی که نشان می دهد اوضاع در این بازار در یک بستر نزولی دامنه دار قرار دارد.


سقوط همه شاخص ها        


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری همه شاخص های بورس با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۵۶۶) واحد ریزش معادل (۰.۵۹) درصد به ۹۶ هزار و ۲۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۸۰) واحد کاهش معادل (۰.۵۹) درصد به ۳۰ هزار و ۵۹۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۹۶) واحد افت معادل (۰.۵۶)  درصد به ۱۷ هزار و ۱۴۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۷۲) واحد کاهش، معادل (۰.۵۶) درصد به ۱۲ هزار و ۸۱۰ واحد، شاخص آزاد شناور با (۷۲۱) واحد ریزش، معادل (۰.۷۰) درصد به ۱۰۲ هزار و ۷۱۳ واحد، شاخص بازار اول با (۴۷۵) واحد کاهش معادل (۰.۶۹) درصد به ۶۸ هزار و ۱۹ واحد و شاخص بازار اول با (۸۲۳) واحد ریزش معادل (۰.۴۰) درصد، به ۲۰۵ هزار و ۵۰۲ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۶ نماد «اخابر با (۶۰) واحد، فارس با (۵۶) واحد، فولاد با (۵۶) واحد، فملی با (۳۹) واحد، ومعادن با (۲۷) واحد و پارسان با (۲۷) واحد» رشد، بیشترین تاثیر منفی و تنها نماد «رانفور با ۳۲ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار نیز با نوسانی همراه بودند به طوری که شاخص صنایع « وسایل ارتباطی با ۷۳ واحد رشد معادل ۴.۸۷ درصد به یک هزار و ۵۷۴ واحد، سرمایه گذاری ها با (۲۶) واحد کاهش معادل (۱.۳۲) درصد به ۲ هزار و۱۱ واحد، فنی مهندسی با (۹) واحد افت معادل (۱.۴۳)  درصد به ۶۷۵ واحد، ذغالسنگ با (۲۹) واحد کاهش، معادل (۱.۸۷) درصد به یک هزار و ۵۴۹ واحد، خودرو با (۳۴۷) واحد افت معادل (۲.۱۱) درصد به ۱۶ هزار و ۱۳۹ واحد، لاستیک با (۳۸۶) واحد کاهش معادل (۲.۱۱) درصد به ۱۷ هزار و ۹۱۲ واحد و زراعت با (۲۴۵) واحد افت معادل (۴.۸۰) درصد به ۴ هزار و ۸۶۶ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «شکلر، پدرخش، حتوکا، لپارس، قثابت، کرزای و کمنگنز» با رشد قیمت بین «۴.۵ تا ۴.۹۵» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دزهراوی، ونیکی، وپست، آسیا، زمگسا، فلوله و شلعاب» با کاهش قیمت بین «۴.۶۳ تا ۴.۹۹» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


همچنین در پایان معاملات امروز بورس، در ۸۶ هزار و ۳۷ نوبت معاملاتی، ۷۳۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۸۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۳ هزار و ۳۲ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر