23 اسفند 1396 - 09:40

بورس‌های آسیا تحت تاثیر انتشار آمار نرخ تورم آمریکا

بورس های آسیایی با انتظار سرمایه گذاران برای انتشار آمار نرخ تورم آمریکا عملکرد محتاطانه‌ای داشتند.
کد خبر : ۸۳۵۳۵
بورس خارجی

به گزارش ایبِنا، در پایان هفته گذشته انتشار آمار اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب آمریکا و احتمال دیدار دونالد ترامپ- رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون- رهبر کره شمالی و همچنین کاهش واهمه از اعمال تعرفه های تجاری آمریکا و شروع جنگ تجاری، به بازارهای سهام در سراسر جهان کمک کرد تا روندی افزایشی داشته باشند.


با این حال پس از آن که کمیسر تجاری اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه محکم خواهد ایستاد، نگرانی ها به بازارها بازگشت. این اظهارات پس از آن صورت گرفت که ترامپ گفت به دنبال راهی برای از میان برداشتن موانع اعمال شده اتحادیه اروپا بر واردات کالاهای آمریکایی است.


بر اساس این گزارش، در معاملات بازارهای سهام دنیا، شاخص «نزدک کامپوزیت» بار دیگر موفق به رکورد شکنی شد اما «اس اند پی ۵۰۰» و «داو جونز» کاهش یافتند. همچنین شاخص داو جونز با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۵۱۷۸.۶۱ واحد رسید. در بورس لندن، شاخص «فوتسی ۱۰۰» با ۰.۱ درصد کاهش به ۷۲۱۴.۷۶ واحد رسید.


از سویی دیگر، توجهات اکنون معطوف به انتشار آمار تورم آمریکا است که بر انتظارات برای افزایش نرخ بهره از سوی  بانک مرکزی این کشور جهت می دهد. در همین حال، استفان اینس- مسئول معاملات منطقه آسیا- اقیانوسیه در شرکت «OANDA» گفت: سرمایه گذاران در بازارهای سهام به سختی می توانند نگرانی های رو به رشد از  وقوع جنگ تجاری را نادیده بگیرند و با وجود آمار اشتغال مثبت آمریکا، استراتژی دفاعی را در پیش گرفته اند.


نگاهی به آمارها نشان می دهد: تا پایان معاملات صبح، شاخص «نیک کی ۲۲۵» با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱۷۸۹.۴۵ واحد رسید. شاخص «هانگ سنگ» ۰.۳ درصد افزایش یافت و در سطح ۳۱۶۷۱.۹۱ واحدی بسته شد و شاخص «شانگهای کامپوزیت» ۰.۱ درصد افزایش یافت. افزون بر این، بورس های سئول و سنگاپور نسبتا بدون تغییر ماندند، بورس های ولینگتون و تایوان اندکی افزایش یافتند و بورس سیدنی ۰.۷ درصد کاهش یافت.


با وجود نگرانی ها از سرنوشت سیاسی شینزو آبه- نخست وزیر ژاپن و تارو آسو- وزیر دارایی این کشور در رسوایی واگذاری زمین های دولتی، ارزش ین در برابر دلار افزایش یافت و هر دلار از ۱۰۶.۴۰ ین به ۱۰۶.۳۶ ین رسید. یورو از ۱.۲۳۳۵ دلار به ۱.۲۳۴۱ دلار و پوند از ۱.۳۹۰۵ دلار به ۱.۳۹۰۹ دلار افزایش یافت. همچنین نفت «وست تگزاس اینتر مدیت» با ۱۶ سنت کاهش به ۶۱.۲۰ دلار در هر بشکه و نفت برنت دریای شمال با ۱۵ سنت کاهش به ۶۴.۸۰ دلار در هر بشکه رسیدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر