26 اسفند 1396 - 16:09

معرفی سپرده گذاری مرکزی ایران در اجلاس فیاس

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، ساختار و خدمات این شرکت را در اجلاس فدراسیون بورس های اروپایی - آسیایی «FEAS» برای شرکت کنندگان تشریح کرد.
کد خبر : ۸۳۶۷۵
99

به گزارش ایبِنا، حسین فهیمی در اجلاس اخیر فیاس که در مسقط عمان برگزار شد، گفت: بازار سرمایه ایران شاهد یک جهش کوانتومی در زمینه قوانین و مقررات و ارتقاء زیر ساخت های الکترونیکی، محصولات نرم افزاری و فنی است.


وی با بیان اینکه سامانه های فراوانی در سالهای اخیر در بازار سرمایه ایران راه اندازی شده است، افزود: درگاه الکترونیکی سهامداران «دارا» یکی از این سامانه ها است که با اعلام خودکار تغییرات پرتفوی به سهام داران، ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه آنها، موجب افزایش شفافیت در پرتفوی سهامداران از طریق اطلاع رسانی روزانه تغییرات دارایی شده است.


فهیمی به راه اندازی نسخه جدید سامانه نت کلیر در بازار سرمایه ایران اشاره کرد و گفت : اضافه شدن کد ملی سهامداران بر روی اعلامیه و گواهینامه های بازار سرمایه برای نخستین بار، امکان درج و گزارش دهی هزینه انبار گواهی های سپرده کالایی ومالیات سپرده کالایی بر ارزش افزوده آن و گزارش دهی مالیات بر ارزش بر افزوده معاملات از قابلیت های جدید این سامانه است.


مدیرعامل سمات ادامه داد: این سامانه توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران توسعه داده شده که گزارش های الکترونیک و غیر کاغذی را که منشاء آن سامانه پس از معاملات بازار سرمایه است، ایجاد کرده و آن را در اختیار ذینفعان خود قرار می‏ دهد.


شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران سال گذشته درنشست سالانه فدراسیون بورس های آسیا و اروپا که در شرم الشیخ مصر برگزار شد، به عضویت هیات مدیره اجرایی این فدراسیون درآمد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر