14 فروردين 1397 - 15:26

بازگشت شاخص بورس به کانال ۹۷ هزار واحد

شاخص کل بورس با ۱۴۷ واحد افزایش در پایان معاملات چهاردمین روز فروردین ماه دوباره به کانال ۹۷ هزار واحد بازگشت و به ۹۷ هزار و ۸۶ واحد رسید.
کد خبر : ۸۴۰۲۴
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فضای بهاری تالار شیشه ای با ادامه رشد شاخص های این بازار رونق مناسبی را برای فعالان بازار سهام ایجاد کرده است.


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، شاخص های بورس روز جاری با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۴۷ واحد رشد معادل ۰.۱۵ درصد به ۹۷ هزار ۱۶۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۶ واحد افزایش معادل ۰.۱۵ درصد به ۳۰ هزار ۷۸۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» ۲۰ واحد رشد معادل ۰.۱۲ درصد به ۱۷ هزار و ۳۴۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۵ واحد افزایش، معادل ۰.۱۲ درصد به ۱۲ هزار و ۹۰۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۴۰ واحد رشد، معادل ۰.۲۳ درصد به ۱۰۳ هزار و ۹۸۸ واحد، شاخص بازار اول با ۱۳۷ واحد رشد معادل ۰.۲۰ درصد به ۶۸ هزار و ۶۹۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۴۳ واحد افزایش معادل ۰.۰۷ درصد، به ۲۰۸ هزار و ۱۵۳ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «فولاد با ۹۰ واحد، فخوز با ۴۳ واحد، کگل با ۲۰ واحد، فملی با ۱۹ و کاوه با ۱۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت و ۲ نماد «شبندر با (۲۲) واحد و پارسان با (۱۸) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشت اما در نهایت نتواستند در مسیر صعودی این متغییر تغییر خاصی ایجاد کنند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار نیز با نوسانی همراه بودند به طوری که شاخص صنایع «فلزات اساسی با ۷۴۹ واحد صعود معادل ۱.۲۶ درصد به ۶۰ هزار و ۷۴ واحد، ماشین آلات با ۱۶۸ واحد افزایش معادل یک درصد به ۱۶ هزار ۹۰۲ واحد، کاشی و سرامیک با ۱۵ واحد رشد معادل ۰.۸۵ درصد به یک هزار و ۶۴۰ واحد، ذغالسنگ با ۱۲ واحد افزایش، معادل ۰.۷۸ درصد به یک هزار و ۶۴۰ واحد، محصولات کاغذ با (۱۱۸) واحد افت معادل (۱.۱۳) درصد به ۱۰ هزار و ۳۸۹ واحد، اداره بازارهای مالی با (۱.۱۵) واحد کاهش معادل (۱.۶۱) درصد به ۷۰ واحد و وسایل ارتباطی با (۳۰) واحد افت معادل (۱.۸۷ درصد به یک هزار و ۶۰۱ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «کترام، تکنو، خکاوه، وتوسم، لبوتان، خکار و خاور» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «لخزر، حپترو، ونیرو، وبوعلی، امید، کفپارس و چکاوه» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


در پایان معاملات امروز بورس، در ۴۱ هزار و ۸ نوبت معاملاتی، ۳۸۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷۵۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۶ هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر