15 فروردين 1397 - 15:11

افزایش اندک شاخص تالار شیشه ای

معاملات بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته دوم فرودین ماه ۹۷ با افزایش ۶۴ واحدی شاخص بورس و رسیدن این متغییر به ۹۷ هزار و ۱۵۰ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۸۴۰۷۸
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روند حرکتی بورس این روزها با شدت بیشتری در مسیر به تعادل رسیدن حرکت می کند به طوری که دیگر شاهد افزایش بی مهابای شاخص کل نیستیم.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۶۴ واحد رشد معادل ۰.۰۷ درصد به ۹۷ هزار ۱۵۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۰ واحد افزایش معادل ۰.۰۷ درصد به ۳۰ هزار ۸۰۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» (۹.۹۷) واحد کاهش معادل (۰.۰۶) درصد به ۱۷ هزار و ۳۳۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۷.۴۲) واحد افت، معادل (۰.۰۶) درصد به ۱۲ هزار و ۹۰۱ واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۲.۳۴) واحد کاهش، معادل (۰.۰۳) درصد به ۱۰۳ هزار و ۹۵۶ واحد، شاخص بازار اول با ۱۳۷ واحد رشد معادل ۰.۲۰ درصد به ۶۸ هزار و ۶۹۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۴۳ واحد افزایش معادل ۰.۰۷ درصد، به ۲۰۸ هزار و ۱۵۳ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۶ نماد «فملی با ۵۱ واحد، کگل با ۴۱ واحد، جم با ۲۶ واحد، فارس با ۲۳، وامید با ۲۱ واحد و شبندر با ۲۱ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت و تنها نماد «فولاد با (۵۸) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشت.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش همراه بودند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۳۵۸ واحد صعود معادل ۳.۴۷ درصد به ۱۰ هزار و ۶۹۴ واحد، محصولات فلزی با ۳۸۵ واحد افزایش معادل ۱.۷۷ درصد به ۲۲ هزار ۱۶۶ واحد، ذغالسنگ با (۱۴) واحد افت معادل (۰.۸۹) درصد به یک هزار و ۶۲۵ واحد، ماشین آلات با (۱۵۵) واحد کاهش، معادل (۰.۹۲) درصد به ۱۶ هزار و ۷۴۶ واحد، انتشار و چاپ با (۳۴۲۸) واحد ریزش معادل (۱.۶۰) درصد به ۲۱۰ هزار و ۸۹۴ واحد، وسایل ارتباطی با (۳۰) واحد کاهش معادل (۱.۸۸) درصد به یک هزار و ۵۷۰ واحد و محصولات چوبی با (۱۳۴۱) واحد افت معادل (۲.۴۹) درصد به ۵۲ هزار و ۴۷۲ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «کترام، فاراک، فمراد، ثنوسا، حفاری، وتوکا و بکاب» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کهرام، ونیرو، خرینگ، لبوتان، ولیز، خمهر و کبافق» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


این گزارش می افزاید: در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان کردستان، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، تولیدی کاشی تک سرام، سیمان هگمتان، صنعتی آما، معادن منگنز ایران، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام صنایع خاک چینی ایران متوقف شد و از سویی دیگر همچنان نماد معاملاتی کشت و صنعت پیازر به دلیل عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت تعلیق شد.


در پایان معاملات امروز بورس، در ۴۹ هزار و ۳۶۹ نوبت معاملاتی، ۷۱۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۶ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر