15 فروردين 1397 - 16:18
ادامه کاهش قیمت سهام غول های IT :

وال استریت قربانی فشارهای ترامپ می‌شود؟

ترامپ که بارها از تاثیر پیروزی خود در انتخابات در روند صعودی وال استریت سخن گفته از طرف بسیاری از سرمایه‌گذاران مسئول ریزش محسوس بازارها دانسته می‌شود.
کد خبر : ۸۴۰۸۵
Trump

به گزارش ایبِنا، ترس از آغاز جنگ تجاری بین آمریکا و چین با اعلام خبر آماده شدن ترامپ برای اعمال تعرفه بر روی ۵۰ میلیارد دلار از واردات چین و انتقاد مجدد ترامپ از شرکت آمازون باعث ریزش مجدد بازارها در معاملات امروز بورس امریکا شد.


در این ارتباط داگ کاس رییس «سی بریزپارتنرز منیجمنت» گفت: اثرگذاری رفتارهای رییس جمهور بر بازارهای سرمایه آغاز شده است. یکی از مهم ترین مسائل نگران کننده سرمایه گذاران، تضعیف سهام بخش فناوری بود که در ماه های اخیر از نمادهای موثر بر روند صعودی بازارها بود.


فشار توئیتری ترامپ


در همین ارتباط ترامپ برای دومین بار در سه روز گذشته در یک پست توئیتری از آمازون به دلیل افزایش قیمت محصولات خود با استفاده از خدمات پستی آمریکا انتقاد کرد و وعده تغییرات نامشخصی را داد که باعث نگرانی سهامداران شده است.


ریزش سهام غول های IT


افزون بر این، کاهش ۵.۲ درصدی ارزش سهام آمازون منجر به کاهش شاخص های «نزدک» و «اس اند پی ۵۰۰» شد و روی سایر نمادهای مهمی چون مایکروسافت، اپل و فیس بوک فشار آورد و همه این باعث شد تا سهام گروه فناوری در ماه های اخیر شلوغ ترین صف معاملاتی را تجربه کند.


از سویی دیگر، سرمایه گذاران، فشار عرضه بیشتری را پیش روی خود می بینند به ویژه پس از آن که شاخص «اس اند پی ۵۰۰» برای نخستین بار از زمان رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۱۶، به سطح پایین تر از سطح تکنیکال «میانگین ۲۰۰ روز گذشته» رسیده است.


وعده های رنگارنگ آقای ریس جمهوری


گفتنی است، در نخستین سال از ریاست جمهوری ترامپ، شاخص «اس اند پی ۵۰۰» به امید آن که رئیس جمهور آمریکا از طریق مخارج مالی، تسهیل مقررات و کاهش مالیات ها اقتصاد آمریکا را تقویت خواهد کرد ۲۴ درصد افزایش یافته بود. این در حالی است که ترامپ به دفعات در توئیتر از روند صعودی بازارها در سال ۲۰۱۷ سخن گفته بود، اما از زمان ریزش بازارها در ماه فوریه، به طرز قابل توجهی ساکت شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر