17 فروردين 1397 - 12:44

کسب سود در بورس وابسته به رشد شاخص نیست

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد ۲۵ درصدی شاخص بورس در سال گذشته به معنای این نیست که همه افرادی که در بازار سهام اقدام به خرید و فروش سهام کرده اند سود خوبی به دست آورده اند.
کد خبر : ۸۴۱۱۷
بورس

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار ایبنا، گفت: برخی آمار و ارقام در خصوص معاملات بورس نباید موجب ورود یا خروج هیجانی سرمایه گذاران بویژه افرادی که اطلاع کمتری از سازوکار معامله در بازار سهام دارند شوند.


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد ۲۵ درصدی شاخص بورس در سال گذشته، افزود: این موضوع ممکن است این تصور را در برخی افراد که اطلاع ناچیزی از بورس دارند ایجاد کند که سرمایه خود را به بازار سهام آورده و سودی بیشتر از سایر بازارها از جمله بازار پول نصیب خود کنند، در حالی که رشد ۲۵ درصدی شاخص بورس به معنای این نیست که همه افرادی که در بازار سهام اقدام به خرید و فروش سهام نموده اند دستکم ۲۵ درصد سود کسب کرده اند.


وی همچنین با تاکید بر این نکته در راستای تعمیق بازار سرمایه باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسبی انجام شود، اذعان داشت: سرمایه گذاری در بورس باید در بازده بلندمدت انجام شود، بر این اساس دیدگاه کسب سود در مقطع زمانی کوتاه مدت و دادوستد زودهنگام سهام بویژه فروش سهامی که به لحاظ بنیادی سودده هستند یکی از اشتباهات رایج سهامداران است.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر سرمایه گذاران نباید از این نکته نیز غافل شوند که در صورتی که بنا به دلایلی، سهم خاص زیانده شد باید هر چه سریع تر اقدام به فروش آن سهم کنند و به اصلاح پرتفوی خود بپردازند.


وی گفت: توجه به ظرافت‌ها و نکاتی این چنینی در کنار مطالعه، رصد خبرها، توجه به مسایل بنیادی شرکتها و صنایع در سطح داخلی و خارجی، استفاده از تجربه سایر معامله گران و خبرگان بازار و ... می تواند موجب افزایش سودآوری و رضایت سرمایه گذاران از حضور خود در بازار سهام شود.


برچسب ها: بورس شاخص بورس سود
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر