18 فروردين 1397 - 10:14

ادامه ریزش شاخص‌ها در بورس آمریکا

شاخص بورس نیویورک آمریکا بر اثر نگرانی از سیاست های جدید دونالد ترامپ علیه چین، با سقوط بیش از ۵۰۰ واحدی هفته کاری خود را به پایان برد.
کد خبر : ۸۴۱۳۵
بورس خارجی

به گزارش ایبِنا، بورس نیویورک تحت تاثیر سیاست های تجاری رییس جمهوری آمریکا که نگرانی ها پیرامون آغاز جنگ تجاری با چین را افزایش داده باز هم با سقوط مواجه شد. بر اساس این گزارش، شاخص داوجونز با ۵۷۴ واحد سقوط به ۲۳.۹۳۱ واحد  رسید و این در حالی است که در میانه روز این شاخص تا ۷۰۰ واحد سقوط را نیز تجربه کرد.


از سویی دیگر، شاخص اس اند پی ۵۰۰ نیز با بیش از ۲.۲ درصد، مشابه شاخص نزدک کامپوزیت که افتی ۲.۳ درصد داشت، کاهش شدیدی را تجربه کرد. افزون بر این، تازه ترین گمانه زنی های نیز نشان می دهد، که دلیل اصلی سقوط بورس نیویورک نیز به دلیل سیاست های تجاری ترامپ در افزایش تعرفه واردات برخی کالاها و همچنین ترس از آغاز جنگ تجاری با چین است.


گفتنی است، ترامپ که پیشتر تعرفه فولاد و آلومینیوم را افزایش داده بود، هفته گذشته در اقدامی دیگر تعرفه تعدادی از کالاهای وارداتی از چین را که ارزشی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار دارد، به ۲۵ درصد افزایش داد.


رییس جمهوری آمریکا در آنچه اقدامات تنبیهی علیه چین خوانده است، به این حد اکتفا نکرده و روز جمعه نیز اعلام کرد که دستوراتی برای افزایش تعرفه فهرستی دیگر از کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار داده است.


در واکنش به این سیاست ترامپ، چین فهرستی از کالاهای آمریکایی به ارزش ۳ میلیارد دلار منتشر و تعرفه آن را افزایش داده و اعلام کرده است که اقدامات متقابل را با قدرت ادامه خواهد داد. این نخستین بار نیست که بورس نیویورک در واکنش به جنگ تجاری واشنگتن و پکن سقوط می کند. در روزها و هفته های گذشته نیز شاخص های سهام آمریکا با نگرانی از این امر کاهش نشان داده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها