18 فروردين 1397 - 15:05
شاخص ۳۷۰ واحد افت کرد:

اولین ریزش بورس در سال ۹۷

معاملات بازار سهام در حالی امروز به پایان رسید که شاخص کل بورس برای اولین بار در سال ۹۷ با کاهش مواجه شد و با ۳۷۰ واحد ریزش به ۹۶ هزار و ۷۷۹ واحد رسید.
کد خبر : ۸۴۱۷۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در روزی که همه شاخص های تالار شیشه ای با موجی از افت روبرو شدند، شاخص کل بورس تحت تاثیر فشارهای ۳ نماد «فولاد، تاپیکو و شتران» از کانال ۹۷ هزار واحد به کانال ۹۶ هزار واحد عقب نشینی کرد.


افت دسته جمعی شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۳۷۰) واحد افت معادل (۰.۳۸) درصد به ۹۶ هزار ۷۷۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۱۷) واحد کاهش معادل (۰.۳۸) درصد به ۳۰ هزار ۶۸۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» (۶۱) واحد ریزش معادل (۰.۳۶) درصد به ۱۷ هزار و ۲۷۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۴۵) واحد افت، معادل (۰.۳۶) درصد به ۱۲ هزار و ۸۵۵ واحد، شاخص آزاد شناور با (۴۶۱) واحد کاهش، معادل (۰.۴۴) درصد به ۱۰۳ هزار و ۴۹۴ واحد، شاخص بازار اول با (۲۸۶) واحد رشد معادل (۰.۴۲) درصد به ۶۸ هزار و ۴۴۵ واحد و شاخص بازار دوم با (۶۶۶) واحد افزایش معادل (۰.۳۲) درصد، به ۲۰۷ هزار و ۶۶۸ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۳ نماد «جم با ۷۲ واحد، فملی با ۵۷ واحد و اخابر با ۳۱ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت و ۴ نماد «فولاد با ۱۰۹ واحد، تاپیکو با ۵۷ واحد، شتران با ۵۷ واحد و شبندر با ۳۱ واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشت.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش همراه بودند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۴۹۰ واحد صعود معادل ۴.۵۹ درصد به ۱۱ هزار و ۱۸۵ واحد، کاشی و سرامیک با ۴۶ واحد افزایش معادل ۲.۶۲ درصد به یک هزار ۸۳۹ واحد، فرآورده های نفتی با (۳۳۵۱) واحد افت معادل (۰.۹۷) درصد به ۳۴۳ هزار و ۶۲۵ واحد، غذایی بجز قند با (۳۲) واحد کاهش، معادل (۰.۹۸) درصد به ۳ هزار و ۲۷۴ واحد، خودرو با (۱۶۳) واحد ریزش معادل (۱.۰۳) درصد به ۱۵ هزار و ۶۷۸ واحد، ذغالسنگ با (۳۰) واحد کاهش معادل (۱.۸۵) درصد به یک هزار و ۵۹۵ واحد و زراعت با (۱۰۵) واحد افت معادل (۱.۹۵) درصد به ۵ هزار و ۲۹۹ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «ولملت، کلوند، قشرین، کماسه، حفاری، حفارس و ثنوسا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فنوال، خگستر، خاور، فاسمین، خمهر، قثابت و خکار» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


این گزارش می افزاید: طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «آهنگری تراکتورسازی ایران، واحد صندوق سرمایه گذاری سپهر خبرگان نفت، کیسون و حق تقدم خرید سهام آن» متوقف و در مقابل نماد معاملاتی «شرکت‌های پارس الکتریک، حق تقدم خرید سهام گل‌گهر، حق تقدم خرید سهام داروسازی جابربن حیان، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، کیسون و حق تقدم خرید سهام آن» بازگشایی شدند.


در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۳ هزار و ۳۰۶ نوبت معاملاتی، ۶۴۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۴ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر