19 فروردين 1397 - 11:50
مقام رسمی بنیاد مسکن خبر داد:

افزایش سقف وام مسکن روستایی به ۲۵ میلیون تومان ابلاغ شد

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه سقف وام مسکن روستایی از ۲۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت، گفت: این افزایش سقف وام به بانک‌ها ابلاغ شده و از امسال اجرایی می شود.
کد خبر : ۸۴۲۲۰
مسکن روستایی

به گزارش ایبِنا به نقل از فارس، عزیزالله مهدیان با اشاره به اینکه دولت در بحث کمک بلاعوض در زمان وقوع حوادث به خصوص زلزله تأکید دارد، گفت: یکی از اقدامات بزرگی که بنیاد مسکن در سال ۹۶ انجام داد تأمین تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی حادثه ‌دیده در زلزله بوده است که برای اولین بار بعد از زلزله اخیر سرپل ذهاب در کرمانشاه دولت مصوبه‌ای ارائه کرد که بانک‌ها اعتبارات لازم را برای پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض به حادثه‌دیدگان پرداخت کنند.


مهدیان با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های بنیاد مسکن بازسازی با کمک مردم است، گفت: در مناطق روستایی تمام مسائل به بنیاد مسکن بازمی‌گردد یعنی اعم از صدور پروانه و تأمین مصالح ساختمانی برای کمک به حادثه‌دیدگان در مناطق روستایی در اختیار بنیاد مسکن است، بنابراین فعالیت و بازسازی در مناطق روستایی بسیار راحت‌تر است.


معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن  افزود: اما بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به بازسازی در شهرهاست چرا که نظام مهندسی ابتدا باید طراحی‌ها را انجام و شهرداری‌ها باید پروانه را صادر کنند، بنابراین  مقدمات کار یک مقدار زمان‌بر بوده است.


وی ادامه داد: بازسازی واحدهای روستایی در سرپل ذهاب و کرمانشاه تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد و در مناطق شهری تلاش می‌شود تا پایان شهریور سال ۹۸ کار بازسازی آنها به اتمام برسد. مهدیان در خصوص افزایش سقف وام مسکن روستایی گفت: سقف وام مسکن روستایی که پیشتر به دو شیوه تا ۱۸ میلیون تومان و ۲۰ میلیون تومان بوده است به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت، بنابراین دولت برای بازسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سال ۹۷، ۲۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر