21 فروردين 1397 - 11:20

بورس مسکو به دلیل تحریم‌های آمریکا فرو ریخت

دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در گام اول پول این کشور را زمین زد و اکنون پس لرزه آن بورس مسکو را فرو ریخت.
کد خبر : ۸۴۳۲۱
بورس روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا علیه روسیه در گام اول روبل، واحد پول این کشور را هدف قرار گرفت که در مقابل دلار به کمترین رقم در ۶ ماه اخیر رسید؛ این در حالی است که فقط ۴ روز از وضع تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه می گذارد و در این بازه زمانی موج آن به بورس مسکو رسید و شاخص آن را زمین زد.


بر همین اساس، شاخص بورس مسکو با جدی ترین ضرر خود از مارس سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد روبرو شد و بخش قابل توجهی از ارزش خود را از دست داد. بورس مسکو با ۸.۳۴ درصد سقوط به ۲,۰۹۰.۸۸ واحد کاهش پیدا کرد؛ ضمن اینکه شاخص «آر تی اس» هم با ۱۱.۴۴ درصد روند نزولی به ۱,۰۹۴.۹۸ واحد رسید.  


سهام عادی و ترجیحی اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه هم هر کدام به ترتیب ۱۷.۰۴ درصد و ۱۳.۴۴ درصد کاهش پیدا کردند. همچنین سهام هواپیمایی Aeroflot  که بزرگترین خط هوایی این کشور محسوب می شود ۸.۴۶ درصد سقوط کرد.


بر پایه این گزارش، هر ۶۰.۱۵ روبل روسیه به یک دلار رسیده و هر ۷۴.۰۸ روبل هم در برابر یک یورو است که حاکی از کاهش ارزش ۳.۴ درصد آن در برابر دلار و روند نزولی ۳.۸ درصدی روبل در برابر یورو دارد.


برچسب ها: بورس آمریکا روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها