22 فروردين 1397 - 15:11

صعود شاخص ها در بورس آمریکا

در معاملات امروز بورس آمریکا اکثر شاخص ها با رشد مواجه شدند و سهامداران با امید بیشتری به داد و ستدهای خود ادامه دادند.
کد خبر : ۸۴۴۱۳
بورس خارجی

به گزارش ایبِنا، صعود نیرومند بورس وال استریت در معاملات دیروز مشهود بود و هر سه شاخص عمده افزایش یافت به طوری که شاخص «داو جونز» با ۱.۸ درصد افزایش به ۲۴۴۰۸ واحد رسید.


اما این صعود امروز آن طور که باید، بورس‌های آسیایی را تحت تاثیر قرار نداد که یکی از دلایل مهم آن استراحت معامله‌گران با توجه به زمان دریافت سود از شرکت ها بود.


سخنان دیروز رئیس جمهوری چین و وعده وی برای آزادتر شدن فضای دومین اقتصاد بزرگ جهان باعث آرامش خاطر بورس‌های جهان شده بود.


این سخنان باعث کاهش نگرانی‌ها از جنگ تجاری ویران‌گر احتمالی شد که می‌تواند باعث آسیب به اقتصاد جهانی شود که تازه از بحران مالی رها شده است.


بورس های آسیایی


در عین حال بورس‌های آسیایی عملکرد متفاوتی داشتند: در ژاپن شاخص «نیک کی ۲۲۵» با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱۷۵۰ واحد رسید و شاخص «هانگ سنگ» هنگ کنگ با ۰.۶ درصد افزایش به ۳۰۹۰۴ واحد رسید. شاخص «شانگهای کامپوزیت» به میزان ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۳۲۱۳ واحد رسید.


همچنین بورس سنگاپور ۰.۴ درصد افزایش یافت، بورس سئول اندکی کاهش یافت و بورس سیدنی استرالیا ۰.۳ درصد کاهش یافت. در تایوان شاخص بورس ۰.۴ درصد بالا رفت، اما بورس ولینگتون نیوزلند بدون تغییر باقی ماند.


افزون بر این، هر بشکه نفت خام «وست تگزاس اینتر مدیت» با ۱۵ سنت کاهش به ۶۵.۳۶ دلار و نفت برنت دریای شمال با ۲۳ سنت کاهش به ۷۰.۸۱ دلار در هر بشکه رسید.


از سویی دیگر، در بازار ارز هر یورو از ۱.۲۳۵۴ دلار به ۱.۲۳۵۸ دلار رسید، پوند از ۱.۴۱۷۴ دلار به ۱.۴۱۷۷ دلار رسید و هر دلار از ۱۰۷.۱۹ ین به ۱۰۷.۱۴ ین رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر