22 فروردين 1397 - 16:06
جهانگیری خبر داد؛

پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز به واردکنندگان کالاهای اساسی

معاون اول رییس جمهور از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای واردات کالاهای اساسی توسط دولت خبر داد و گفت:۴۰۰ تومان به ازای هر دلار به این کالاها پرداخت شود.
کد خبر : ۸۴۴۱۷
اسحاق جهانگیری

به گزارش ایبِنا، اسحاق جهانگیری درباره ثبات اقتصادی کشور، اظهار داشت: باید اقتصاد در ایران از ثبات و اطمینانی برخوردار باشد تا همگان در دنیا بدانند که ایران کشوری مطمئن و آرام است.


وی افزود: کسانی که به فکر تحریم اقتصادی ایران هستند باید بدانند با اقتصاد، مسئولین و مردمی طرف هستند که به ثبات و اطمینان بیش از موضوعی توجه می کنند زیرا سودجویی از این بازار برای هیچ شخص و گروهی منفعت بلندمدت نخواهد داشت.


معاون رییس جمهوری ادامه داد: به طور حتم ثبات و آرامش برای همه اقشار از کارگر تا تاجر، نقش تعیین کننده خواهد داشت و ما در این خصوص به صورت جدی پیگیر هستیم.


جهانگیری اظهار داشت: نکته مهمی که وجود دارد این است که کالاهایی که واردات آن‌ها با ارز آزاد ۴۹۰۰ تومانی انجام می گرفت، به دلیل اینکه از این به بعد با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد خواهد شد، به طور حتم کاهش قیمت خواهد داشت.


وی ادامه داد: اما برخی دیگر از کالاهایی که واردات آن‌ها با ارز مبادله ای ۳۸۰۰ تومانی بود، به دلیل اینکه باید با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود، افزایش قیمت حدود ۱۰ درصدی دارد که امروز در جلسه ای مقرر شد تا برای کالاهای اساسی مثل دارو، ۳ هزار میلیارد تومان در یک ردیف مستقل در نظر گرفته شده و ۴۰۰ تومان به ازای هر دلار به این کالاها پرداخت شود.


معاون رییس جمهوری این اطمینان را به مردم داد تا هیچگونه نگرانی از افزایش قیمت کالاهای اساسی مثل دارو نداشته باشند.


وی افزود: همچنین تجار برای واردات به کشور با ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند کالای خود را با ۴۲۰۰ تومان وارد کنند و هیج وارداتی بدون ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت به رسمیت شناخته نمی‌شود.


برچسب ها: دولت کالای اساسی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر