23 فروردين 1397 - 16:25

قاچاق ۴۲۴ دستگاه خودرو از گمرک صحت ندارد

گمرک ادعای قاچاق ۴۲۴ دستگاه خودرو را تکذیب و اعلام کرد: تشریفات گمرکی این خودروها قانونی بوده است.
کد خبر : ۸۴۴۵۴
واردات خودرو

به گزارش ایبِنا از ایسنا، مهدی رضایی مدیر کل گمرک شهید باهنر بندرعباس در این خصوص گفت: تمامی ۴۲۴ دستگاه خودرو که همگی آنها مدل های مختلف خودروهای خارجی بوده اند، درماههای بهمن و اسفند سال گذشته طی ۱۴ فقره به گمرک اظهار شده و اطلاعات اظهار مربوط به این خودروها، مجوزهای قانونی و مقرراتی سازمان های ذیربط، روشن و شفاف در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی موجود است.


رضایی با رد اخبار منتشر شده دراین خصوص، توضیح داد: از مجموع ۴۲۴ دستگاه خودرو، تعداد ۳۱۹ دستگاه طی ۱۲ فقره اظهارنامه به این گمرک اظهار شد که پس از بارگذاری مجوز ثبت سفارش توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت  و مجوز استاندارد توسط اداره کل استاندارد در سامانه جامع امور گمرکی، تشریفات گمرکی آنها در حال انجام بود.


مدیر کل گمرک شهید باهنر در ادامه اظهار داشت : تعداد ۳۱۹ دستگاه خودرو در داخل گمرک با حکم مرجع قضائی، حین انجام تشریفات توقیف و به انبار سازمان اموال تملیکی انتقال داده شده اند.


مدیر کل گمرک شهید باهنر درباره ۱۰۵ دستگاه خودروی دیگر گفت : از این تعداد ۷۵ دستگاه در یک اظهارنامه و ۳۰ دستگاه نیز در اظهارنامه دیگری تنظیم و به صورت قانونی به گمرک اظهار شده بود و مجوزهای ثبت سفارش، استاندارد و تاییدیه سازمان توسعه تجارت را نیز داشته است. حقوق وعوارض گمرکی این خودروها پرداخت شده و تشریفات گمرکی به طور کامل انجام و پس از صدور پروانه الکترونیکی جهت انتقال به انبار شرکت مذکور در داخل شهرستان  از گمرک خارج شد.


رضایی ادامه داد: پس از صدور پروانه گمرکی برای این خودروها در هنگام بیرون بردن از درب خروج به دلیل قطع بودن سیستم درب خروج با اخذ تعهد از صاحب کالا در چارچوب قانونی و وفق مقررات، موضوع، صورتجلسه شده و به استناد قانون امور گمرکی بدون پته عبور خارج و به محل انبار اختصاصی صاحب کالا در داخل شهرستان بندر عباس حمل شده است، مضافا اینکه روز بعد یعنی مورخ ۱۶ اسفند با رفع مشکل سیستم درب خروج، پته عبور خودروها صادر شده است.


به گفته رضایی این محموله به انبار صاحب کالا در نزدیکی گمرک منتقل شده و از استان خارج نشده و به همین دلیل در همان روز به پته عبور نیازی نداشته چرا که پته های عبور در هنگام  خروج کالاها از استان و برای ارائه به ایستگاه های ایست و بازرسی به کار برده می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر