31 فروردين 1397 - 11:39
با حضور وزیر اقتصاد صورت گرفت؛

افتتاح ۱۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

۱۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در سفر وزیر اقتصاد به استان کرمان، در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح و کلنگ زنی شد.
کد خبر : ۸۴۷۷۶
رفسنجان

به گزارش ایبِنا، مسعود کرباسیان در این مراسم گفت: از زمانی که مناطق ویژه اقتصادی زیرمجموعه وزارت اقتصاد قرار گرفته اتفاقات خوبی در حال انجام است و  شاهد سرمایه‌گذار خارجی در این مناطق هستیم.
طرح اجرایی فروکروم از خام‌فروشی جلوگیری کرده که بسیار ارزشمند است. سرمایه‌گذار خارجی امروز به کشور ما اعتماد کرده و کشور ما امروز نیروی انسانی خوب و متخصصی دارد.   کلنگ زنی کارخانه تجهیزات پزشکی با سرمایه گذاری یک میلیون یورو از سوی سرمایه گذار آلمانی یکی از این پروژه هاست که در فاز اول برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد می کند. کل سرمایه گذاری این پروژه ۲۰ میلیون یورو است و در صورت حمایت، تا ۵ سال آینده برای ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.
همچنین با حضور وزیر اقتصاد کارخانه۶۰ هزارتنی فروکروم رفسنجان افتتاح شد. بر اساس این گزارش، کلنگ کارخانه ۶۰ هزار تنی پُرکربن و کم کربن با سرمایه ۶۰ میلیون دلار به زمین زده شد.   همچنین پروژه خطوط انتقال و پست برق ۲۳۰.۳۳ کیلوولت فروکروم رفسنجان بهره برداری شد.
به علاوه شهرک سرمایه گذاری چین در ایران نیز کلنگ زنی شد که در فاز اول این پروژه با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری، دیتا سنتر در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار نصب خواهد شد. قرار است در فاز اول ۱۰ هزار سرور در این شهرک نصب و تعبیه شود که با راه اندازی کامل، این مرکز به بزرگ ترین مرکز دیتاسنتر در دنیا تبدیل خواهد شد.
 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر