03 ارديبهشت 1397 - 12:10
خسروتاج تشریح کرد؛

سیاست‌های جدید ارزی دولت برای صادرکنندگان

رییس سازمان توسعه تجارت سیاست‌های جدید ارزی دولت برای صادرکنندگان را تشریح کرد.
کد خبر : ۸۴۹۴۴
خسروتاج

به گزارش ایبِنا، در نشست رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با فعالان اقتصادی و صادرکنندگان، اهم مطالب بخشنامه جدید معاون اول رییس جمهور در زمینه دستورالعمل نحوه به کارگیری ارز صادراتی و سیاست‌های تجاری کشور با توجه به شرایط جدید ارزی به بحث گذاشته شد.


در این جلسه که با حضور بیش از صد نفر از صادرکنندگان نمونه و فعالان عرصه تجارت کشور برگزار شد، مجتبی خسروتاج در خصوص تغییراتی که در نظام وارداتی کشور و همچنین سیاست‌های صادرات غیر نفتی با توجه به سیاست‌های جدید ارزی پیش روی صادرکنندگان است گفتگو کرد.
خسروتاج در این نشست به بخشنامه جدیدی که در تاریخ ۱۳۹۷.۰۲.۰۲ از سوی معاون اول رییس جمهور اعلام شده است، اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه تعهدات و مسئولیت‌هایی که متوجه فعالان اقتصادی در امر صادرات است و همچنین روش‌های مختلفی که می‌توانند در استفاده از ارز صادراتی استفاده کنند، تشریح شده است.
وی با تبیین تجارت خارجی کشور در سال ۹۶ گفت: در ابتدای سال گذشته استراتژی سازمان توسعه تجارت ایران بر اساس نقطه نظرات بخش خصوصی و تشکل‌ها تدوین شد و پرونده صادرات غیر نفتی با رشد ۶.۵ درصد و رقم ۴۷ میلیارد دلار بسته شد.
معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در ابتدای سال ۹۷ با توجه به تنش ارزی در کشور، طی مصوبه مورخ ۹۷.۰۱.۲۲ از سوی معاون اول رییس جمهور، نرخ ارز ۴۲۰۰ اعلام شد که متعاقبا نرخ شناور مدیریت شده مبنای کار قرار گرفت. پس از آن یکی از دغدغه‌ها این بود که اثر تک نرخی شدن و ثبات ارز بر صادرات و واردات بررسی شود تا بدانیم کدام روش برای تجارت خارجی کشور مناسب است.


در ادامه این جلسه، فعالان تجاری سوالات و نقطه‌ نظرات خود را مطرح کرده و معاون صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به آنها پاسخ داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر