03 ارديبهشت 1397 - 15:16

تقویت موج منفی تالار شیشه‌ای

سومین روز معاملاتی بورس نیز با افت شاخص همراه شد و این متغیر در پایان داد و ستدها با ۱۹۴ واحد کاهش به ۹۴ هزار و ۲۹۹ واحد رسید.
کد خبر : ۸۴۹۶۴
طرح

به گزارش خبرنگار ایبِنا، موج منفی بازار سهام با افت شاخص های مهم تالار شیشه ای همچنان با ریزش قیمت ها در این بازار ادامه دارد و نگرانی فعالان بورس از شرایط در حال عمیق تر شدن است.


ریزش نماگرها


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری همه شاخص های بورس با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۱۹۴) واحد ریزش معادل (۰.۲۱) درصد به ۹۴ هزار ۲۹۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۶۱) واحد کاهش معادل (۰.۲۱) درصد به ۲۹ هزار ۸۷۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۶) واحد کاهش معادل (۰.۱۶) درصد به ۱۶ هزار و ۷۳۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۹) واحد افت، معادل (۰.۱۶) درصد به ۱۲ هزار و ۴۳۰ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۸۰) واحد افت، معادل (۰.۱۸) درصد به ۱۰۰ هزار و ۳۵۴ واحد، شاخص بازار اول با (۸۰) واحد کاهش معادل (۰.۱۲) درصد به ۶۶ هزار و ۸۰۸ واحد و شاخص بازار دوم با (۷۱۷) واحد ریزش معادل (۰.۳۵) درصد، به ۲۰۱ هزار و ۷۳۶ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار         


از سویی دیگر امروز ۴ نماد «پارسان با (۴۷)، همراه با (۳۲) واحد، فارس با (۳۲) واحد و کگل با (۲۸) واحد» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «فولاد با ۴۹، رانفور با ۳۱ واحد و شپنا با ۲۹ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر ریزش شاخص کل بورس و افت این متغییر بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۲۷۷۳ واحد صعود معادل ۴.۹۹ درصد به ۵۸ هزار و ۴۰۸ واحد، سایر معادن با ۱۴۴ واحد افزایش معادل ۱.۳۶ درصد به ۱۰ هزار و ۷۲۲ واحد، انتشار و چاپ با ۲۵۳۴ واحد صعود معادل ۱.۳۱ به ۱۹۵ هزار و ۴۴۴ واحد، محصولات فلزی با (۲۶۱) واحد کاهش معادل (۱.۲۲) درصد به ۲۱ هزار و ۱۸۷ واحد، محصولات کاغذ با (۱۲۶) واحد افت، معادل (۱.۲۴) درصد به ۱۰ هزار و ۹۸ واحد، وسایل ارتباطی با (۲۵) واحد کاهش معادل (۱.۷۴) درصد به یک هزار و ۴۳۰ واحد، ذغالسنگ با (۳۳) واحد افت معادل (۲.۳۶) درصد به یک هزار و۳۹۹» رسید.


بیشترین افزایش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «چفیبر، فلوله، خکار، کدما، خچرخش، حفارس و مرقام» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غبشهر، دارو، غاذر، کسرا، چکاوه، وبوعلی و وساخت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


در پایان معاملات امروز بورس، در ۳۶ هزار و ۹۵۶ نوبت معاملاتی، ۴۸۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۷۴ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر