10 ارديبهشت 1397 - 11:23

سرقت از خودپردازها در مسکو بالا گرفت/برگزاری کلاس از سوی هکرها

هکرهای حرفه ای با برگزاری کلاس های آموزشی برای سرقت از خودپردازها باعث افزایش دستبرد به این دستگاه ها در مسکو شده اند.
کد خبر : ۸۵۲۵۰
هکرها

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، روزنامه «کامرسانت» روسیه در سرمقاله خود نوشت: تعداد هکرهایی که اقدام به دستبرد از دستگاه های خودپرداز در مسکو زده اند در ماه جاری میلادی افزایش پیدا کرده است.


در مجموع ۱۲ مورد سرقت از خودپردازها در سال گذشته میلادی در مسکو گزارش شد؛ در حالیکه این رقم برای ماه جاری میلادی یعنی آوریل فقط ۱۰ مورد گزارش شده است.


افراد آگاه در ارتباط با این مسئله اعلام کردند که سرقت ها توسط هکرهای حرفه ای انجام نگرفته است؛ بلکه توسط شاگردان آنها صورت گرفته است. این افراد اعلام کردند که سارقین حرفه ای دستگاه های خودپرداز دوره های آموزشی را برای افراد علاقمند برگزار کرده اند و مدرسین آنها به ازای هر سرقت موفق آمیز درصدی را از شاگردان خود دریافت می کنند.  


به گفته یکی از کارشناسان شرکت کاسپرسکی، تولید کننده آنتی ویروس رایانه ها این افراد از فناوری «بلک باکس» که بر پایه اتصال یک وسیله خاص به قسمت پرداخت پول نقد دستگاه خود پرداز است، استفاده کرده اند. این وسیله خاص معمولا از طریق ایجاد یک سوراخ در قسمت محفظه پرداخت پول به دستگاه خودپرداز متصل می شود. سپس سارقین با طرح ریزی کردن کلیدها اقدام به باز کردن بخش خدمات خودپرداز می کنند.


در هر بار سرقت از خودپردازهای مسکو، بین ٣٠ تا ٨٠ هزار دلار ربوده می شود و پیش از این سه بانک روسی خواستار کمک از مراجع قانونی در ارتباط با این پدیده شده بودند.



نمایندگان این سه بانک گفتند که خواستار پی بردن به نقاط آسیب پذیر امنیتی خودپردازهایی که توسط سارقین مورد دستبرد قرار گرفته اند، هستند. یکی از آنها گفته بود که خواهان بدست آوردن این اطلاعات از بانک مرکزی روسیه است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر