15 ارديبهشت 1397 - 11:17

سود بزرگترین بانک اروپا آب رفت

سود اچ اس بی سی، بزرگترین بانک اروپا به لحاظ دارایی در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۴ درصد کاهش پیدا کرد و به رقم ۴.۷۶ میلیارد دلار رسید.
کد خبر : ۸۵۴۰۱
اچ اس بی سی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، اچ اس بی سی، بزرگترین بانک اروپا به لحاظ دارایی اعلام کرد که سود پیش از مالیات این بانک در سه ماه نخست سال جاری میلادی به دلیل افزایش در سرمایه گذاری و برنامه خرید سهام این بانک توسط خودش تا سقف ۲ میلیارد دلار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ درصد روند نزولی گرفت.


در همین حال سود پیش از مالیات بانک اچ اس بی سی در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی به ۴.۷۶ میلیارد دلار رسید؛ در حالی که این رقم برای مدت مشابه سال قبل ۴.۹۶ میلیارد دلار ثبت شده بود.


البته سود اچ اس بی سی در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی هم کمتر از میانگین برآورده شده ۵.۷۶ میلیارد دلار بود. همچنین کاهش اصلی سود این بانک به افزایش تقریبا ۱۳ درصدی هزینه های عملیاتی در راستای رشد حقوق ۵.۵ درصد نسبت داده می شود.


بزرگترین بانک بریتانیا اعلام کرد که افزایش در هزینه ها به علت سرمایه گذاری در بخش تجارت بانکی خُرده فروشی اچ اس بی سی در بازارهای هسته ای بریتانیا و چین بوده است. بر همین اساس، «جان فلینت» مدیر اجرایی اچ اس بی سی در بیانیه ای اعلام کرد که استراتژی سرمایه گذاری مشترک اوراق قرضه خود را در چین و نیز سرمیه گذاری به منظور افزایش توانمندی های دیجیتال را در تمام تجارت های جهانی خود دنبال کرده ایم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر