15 ارديبهشت 1397 - 15:37

ریزش ۵۱۱ واحدی شاخص کل بورس

معاملات تالار شیشه ای روز جاری، در حالی با ریزش ۵۱۱ واحدی شاخص بورس و افت حداقل ۰.۵ درصدی همه شاخص های اصلی بازار سهام به پایان رسید که در بازارهای موازی «ارز، طلا و سکه» شاهد رشد اکثر قیمت ها بودیم.
کد خبر : ۸۵۴۲۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، این روزها، رشد قیمت ارز، طلا و سکه در بازارهای موازی باعث تسریع افت معاملات بورس شده به طوری که سهامداران بخشی از نقدینگی های خود را به سوی این بازار منتقل کرده اند تا از حداقل بازده مورد انتظار سرمایه گذاری های خود استفاده کنند.


کاهش دسته جمعی نماگرها


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری همه شاخص های بورس با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۵۱۱) واحد ریزش معادل (۰.۵۵) درصد به ۹۳ هزار ۱۰۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۶۰) واحد افت معادل (۰.۵۵) درصد به ۲۹ هزار ۲۴۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۸۳) واحد کاهش معادل (۰.۵۰) درصد به ۱۶ هزار و ۵۲۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۶۱) واحد افت، معادل (۰.۵۰) درصد به ۱۲ هزار و ۲۶۸ واحد، شاخص آزاد شناور با (۵۲۴) واحد سقوط، معادل (۰.۵۳) درصد به ۹۸ هزار و ۹۳۰ واحد، شاخص بازار اول با (۳۲۹) واحد افت معادل (۰.۵۰) درصد به ۶۶ هزار و ۱۳۵ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۲۶۸) واحد ریزش معادل (۰.۶۴) درصد، به ۱۹۸ هزار و ۲۶۰ واحد رسید.


تاثیر ۶ نماد در افت شدید معاملات   


از سویی دیگر امروز ۶ نماد «فارس با (۱۵۵) واحد، فملی با (۳۸) واحد، شپنا با (۳۷) واحد، شپدیس با (۲۵) واحد، رانفور با (۲۴) واحد پارسان با (۱۹) واحد» بیشترین تاثیر منفی و تنها نماد «مبین با ۲۲ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


ریزش شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با ریزش شدید مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۴۲۴ واحد رشد معادل ۳.۷۸ درصد به ۱۱ هزار و ۶۵۰ واحد، ذغالسنگ با ۲۹  واحد افزایش معادل ۲.۲۶ درصد به یک هزار و ۳۴۴ واحد، وسایل ارتباطی با (۱۸) واحد افت معادل (۱.۳۳) درصد به یک هزار و ۳۹۹ واحد، محصولات فلزی با (۲۹۱) واحد کاهش معادل (۱.۴۱) درصد به ۲۰ هزار و ۳۷۷ واحد، سایر مالی با (۳۹) واحد افت، معادل (۱.۸۶) درصد به ۲ هزار و ۶۹ واحد، لاستیک با (۵۷۸) واحد ریزش معادل (۳.۵۱) درصد به ۱۵ هزار و ۸۷۹ واحد، محصولات کاغذ با (۳۵۴) واحد کاهش معادل (۳.۵۳) درصد به ۹ هزار ۶۹۸» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «حفارس، فایرا، قشکر، فنوال، ولملت، تکنو و کماسه» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فنورد، قشرین، فرآور، کاذر، فلوله، فاسمین و پکرمان» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند. در پایان معاملات امروز بورس، در ۴۱ هزار و ۷۸۲ نوبت معاملاتی، ۷۷۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۹۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۶۷ هزار و ۸۹ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها