15 ارديبهشت 1397 - 16:03

حرکت آیفکس نزولی شد

شاخص کل فرابورس امروز با بیش از ۱۵ واحد کاهش به ۱۰۴۱ واحد رسید و حجم معاملات در همه بازارها به ۲۹۲ میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۸۵۴۲۸
فرابورس

بر اساس این گزارش، در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط امروز بیش از یک میلیون سهم متعلق به ماکتو استیل کرد به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال معامله شد و در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس نیز شاهد جابه‌جایی نزدیک به ۱۴۹ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال بودیم که در این میان نماد «زاگرس» با بیش از ۸۰  میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و بانک گردشگری با بیش از ۸۰ میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.


در همین حال، شاخص کل فرابورس نیز با بیش از ۱۵ واحد کاهش در ارتفاع بالاتر از ۱۰۴۱ واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازارها نزدیک به ۲۹۲ میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال رسید.


بازار پایه


از طرف دیگر، در روزی که گذشت سه تابلو بازار پایه میزبان جابه‌جایی بیش از ۱۳۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۱۷ میلیارد ریال معامله بودند. در بازار اوراق با درآمد ثابت امروز بیش از یک میلیون ورقه بهادار با ارزشی بیش از یک هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت ۲۳۷ هزار ورقه بهادار به ارزش ۲۰۵ میلیارد ریال، «اشاد۹۴» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد. از سوی دیگر امروز معامله بیش از ۶ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۹۴ میلیارد ریال رقم خورد.


بازار تسهیلات مسکن


نگاهی به معاملات  تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد که امروز بیش از ۹۰ هزار ورق تسه با ارزشی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معامله شد که بیش از ۴۲ هزار ورقه امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ۹۷ با ارزشی بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز به خود اختصاص داد و همچنان در صدر معاملات این گروه باقی ماند.


امروز نمادهای «ذوب»، «اپرداز» و «زاگرس» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نماد «مارون»، با بیش از ۱۰ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس بر جای گذاشت، نمادهای «وکوثر» و «وگردش» در رده‌های بعدی منفی‌ترین اهرم‌ها در معاملات امروز قرار دارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر