16 ارديبهشت 1397 - 13:44
رییس پلیس فتا استان اردبیل خبر داد:

میلیونرشو شیوه جدید کلاهبرداران سایبری

رییس پلیس فتا استان اردبیل گفت: شخصی که از طریق تبلیغ در گروه و کانال‌های تلگرامی بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
کد خبر : ۸۵۴۷۲
دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از پلیس فتا، سرگرد علی قهرمان طالع از دستگیری کلاهبردار رایانه‌ای که با اغفال و جلب اعتماد کاربران در فضای مجازی بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد و گفت: شگرد این مجرم سایبری تبلیغ در شبکه اجتماعی تلگرام بوده است.


وی در تشریح این خبر افزود: طی وصول چندین پرونده با عنوان کلاهبرداری رایانه‌ای به این پلیس که متهم با استفاده از تبلیغات وسوسه‌انگیزی همچون توسعه و برگزاری طرح‌های کسب‌ و کار مجازی و کسب درآمد اینترنتی، پکیج سرمایه‌گذاری، ویژه‌ برنامه سریال اقتصادی ایران، دوره تکمیلی هوش مجازی، طرح‌های مشارکتی و دوره‌های میلیونرشو اقدام به جلب اعتماد کاربران و کلاهبرداری از آنان می کرد، بررسی و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


رییس پلیس فتا استان اردبیل در ادامه بابیان گستردگی کلاهبرداری در سطح کشور و اینکه متهم از طریق فروش اپلیکیشن و وب‌سایت در شبکه اجتماعی تلگرام مبادرت به این کارکرده و حتی برای پیشبرد اهداف خود با چندین بازیگر مطرح سینما نیز در جهت تبلیغ کارهای خود سود می‌برده، کارشناسان این پلیس پس از اقدامات فنی، مجرم را به همراه تجهیزات در تهران دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.


این مقام انتظامی در پایان گفت: هموطنان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی، با ما در میان بگذارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر