16 ارديبهشت 1397 - 15:50

توقف دو نماد معاملاتی در فرابورس

شاخص کل فرابورس با ۶ واحد افزایش در روزی که دو نماد معاملاتی در این بازار با توقف همراه شد به ۱۰۴۷ واحد رسید.
کد خبر : ۸۵۴۸۵
فرابورس

به گزارش ایبِنا، در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس نیز بیش از ۱۰۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۳۱ میلیارد ریال جابه‌جا شد که در این میان نماد «زاگرس» با بیش از ۷۵  میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و سهامی ذوب‌آهن با بیش از ۳۰ میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در میان این دو بازار به خود اختصاص دادند.


از سویی دیگر، آیفکس نیز امروز با  ۶ واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از ۱۰۴۷ واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازارهای نُه‌گانه بالغ بر ۲۳۶ میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال رسید.


بازار اوراق با درآمد ثابت


همچنین نماد معاملاتی «زنگان۱» به دلیل نوسان قیمت بیش از ۲۰ درصد طی ۵ روز معاملاتی متوالی در نماد اصلی و نماد معاملاتی «قچار۱» به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (ب) برای شرکت فرآورده‌های غذایی وقند چهارمحال در بازار دوم فرابورس متوقف شدند.


در بازار اوراق با درآمد ثابت امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۷ به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار ورقه بهادار با ارزشی افزون بر یک هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت ۱۵۹ هزار ورقه بهادار به ارزش ۱۴۶ میلیارد ریال، «اشاد۸» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.


بازار پایه


همچنین در روزی که گذشت ۳ تابلو بازار پایه میزبان جابه‌جایی بیش از ۱۲۶ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۷۱ میلیارد ریال معامله بودند. افزون بر این، امروز معامله بیش از ۵ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۷۴ میلیارد ریال رقم خورد.


تابلو تسهیلات مسکن


نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد که امروز بیش از ۱۰۴ هزار ورق «تسه» با ارزشی بالغ بر ۶۹ میلیارد ریال  معامله شد که «تسه» فروردین ۹۷ بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز به خود اختصاص داد و همچنان در صدر معاملات این گروه باقی ماند.


امروز نمادهای «ذوب»، «زاگرس» و «اپرداز» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای «زاگرس» و «میدکو»، در مجموع با بیش از ۸ واحد، مثبت‌ترین اهرم‌های معاملات امروز به‌شمار می‌روند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر