22 ارديبهشت 1397 - 15:45

رشد شاخص بورس با حمایت حقوقی‌ها

معاملات بازار سهام روز جاری با کمک حقوقی‌ها با رشد ۱۹۹ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۹۳ هزار و ۸۹۱ واحد رسید.
کد خبر : ۸۵۷۴۹
طرح

به گزارش ایبِنا، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷ با افزایش ۱۹۹ واحدی روی رقم ۹۳ هزار و ۸۹۱ واحد ایستاد.


تحرک شاخص ها


بر اساس این گزارش، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۸۱ واحدی به ۱۶ هزار و ۵۷۸ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۲۵۳ واحدی به رقم  ۹۹ هزار و ۸۴۳ واحد، شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۱۴۱ واحدی به رقم ۶۶ هزار و ۸۳۸ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۴۳۰ واحدی عدد ۱۹۹ هزار و ۱۸۵ واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی فولاد خراسان با ۴۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۰ واحد و پتروشیمی جم با ۲۴ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.


در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی چادر ملو با ۲۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با ۱۵ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۱۵واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


ارزش کل معاملات


همچنین آمارهای معاملاتی نشان می دهد : ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۵۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۳ هزار و ۵۵۲ نوبت داد و ستد بود.


گردش نماها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «فولاد خراسان، سیمان فارس، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، تولید برق ماهتاب کهنوج، سپرده‌گذاری مرکزی، لوله و ماشین‌سازی ایران، لیزینگ خودرو غدیر» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «قند هکمتان، سرمایه‌گذاری سایپا، صنعتی دریایی ایران، احیا صنایع خراسان، آلومینیوم ایران، مبین‌وان‌کیش، سیمان خاش» بازگشایی شدند.


جزییات معاملات حقوقی ها


از سویی دیگر، امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از ۳۲۳.۵ میلیون سهم یک بانک به ارزش ۲۹.۵ میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین همین وضعیت در گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با کد به کد شدن ۸۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان تکرار شد.


در سویی دیگر، سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز امروز ۵۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. در سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی اما کمتر از ۳۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال یافت و در صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز بیش از ۲۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۱۳ میلیارد تومان کد به کد شد.


افزون بر این ۲۰ میلیون سهم پالایش نفت اصفهان نیز همچنین به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. امروز همچنین ۵.۵ میلیون سهم آتیه داده پرداز به ارزش کمتر از ۴ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو بود و در نهایت بیش از ۲.۵ میلیون واحد سرمایه‌گذاری صندوق آسمان آرمانی به ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان به کدهای بازارگردان منتقل شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر