22 ارديبهشت 1397 - 16:43

رونق معاملات صندوق‌های ETF

معاملات فرابورس در حالی امروز به پایان رسید که بیش از ۸ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۱۳۲ میلیارد ریال تغییر مالکیت یافت.
کد خبر : ۸۵۷۵۷
ETF

به گزارش ایبِنا، شاخص کل فرابورس با بیش از ۴ واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از ۱۰۷۴ واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازارهای نُه‌گانه نزدیک به ۲۳۷ میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال رسید.


بازارهای اول و دوم


در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس شاهد جابه‌جایی نزدیک به ۱۱۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۳۲۵ میلیارد ریال بودیم که در این میان نماد «زاگرس» با بیش از ۷۸  میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با نزدیک به ۳۰ میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.


بازار پایه


همچنین سه تابلو بازار پایه میزبان جابه‌جایی بیش از ۱۱۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۱۹ میلیارد ریال معامله بودند. در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز امروز بیش از یک میلیون ورقه بهادار با ارزشی بیش از یک هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت ۸۳۵ هزار ورقه بهادار به ارزش ۷۳۴ میلیارد ریال، «اشاد ۹۴» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.


تابلو تسهیلات مسکن


نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد امروز بیش از ۱۰۰ هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال معامله شده است؛ با نقل‌وانتقال بیش از ۳۲ هزار ورقه امتیاز تسهیلات مسکن مهر ۹۶ با ارزشی بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال، این اوراق بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز تسه‌ها به خود اختصاص داد.


امروز همچنین نمادهای «ذوب»، «زاگرس» و «اپرداز» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نماد «مارون» با بیش از ۲ واحد تاثیر، مثبت‌ترین اهرم‌ بر شاخص کل فرابورس بود تا در نهایت این نماگر با ۴ واحد رشد، در ارتفاع ۱۰۷۴ واحدی قرار گیرد.


سامانه مذاکره ادغام و تملیک
از سویی دیگر امروز اعلام شد به تازگی در سامانه مذاکره ادغام و تملیک فرابورس ۹۹.۸۴ درصد از سهام قابل عرضه شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم به صورت یکجا توسط بانک‌های سهامدار این شرکت یعنی «سپه، تجارت، ملت و پست بانک ایران» در فهرست عرضه قرار گرفته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر