23 ارديبهشت 1397 - 15:44
کرباسیان عنوان کرد:

بلغارستان شاهراه ارتباط ایران با اروپا

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ریاست بلغارستان بر اتحادیه اروپا، گفت: بغارستان می تواند شاهراهی برای ارتباط ایران با اروپا باشد.
کد خبر : ۸۵۸۱۷
مسعود کرباسیان

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مسعود کرباسیان امروز طی دیدار با امیل میکارا کلف، وزیر اقتصاد جمهوری بلغارستان با اشاره به رابطه ای دیرینه ایران و بلغارستان در زمینه صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل، اظهارداشت: حضور وزیر اقتصاد این کشور در ایران فرصت و موقعیت خوبی برای مرور و توسعه این روابط است. وی افزود: عمده توافقنامه های دو کشور در زمینه سرمایه گذاری به امضا رسیده و موافقتنامه هایی در سایر زمینه ها در دست بررسی است.


وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: از سویی دیگر همانطور که در صحبت های امروز اقتصاد جمهوری بلغارستان اشاره شد، ریاست بلغارستان بر اتحادیه اروپا، در شرایط کنونی می تواند عاملی برای برقراری ارتباط ایران و اروپا باشد. کرباسیان افزود: همچنین وزیر اقتصاد بلغارستان، رییس شورای تجاری اتحادیه اروپا نیز هستند که این موجب ایجاد فضای تجاری چند جانبه و دو جانبه کمک خواهد بود.


به گفته وی، ارتباط ایران با بلغارستان از نظر ترانزیتی نیز حایز اهمیت است زیرا این کشور مسیر حمل و نقل اروپا و ایران خواهد بود. وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: در پایان این دو روز مذاکره جمع بندی ارائه خواهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها