24 ارديبهشت 1397 - 13:26

کشف ۶۹ مورد قاچاق انسان توسط گمرک در سال ۹۷

ماموران گمرک ایران طی ۵۴ روز و ۲۰ عملیات در سال ۹۷ از محموله های حامل قاچاق انسان، ۶۹ تن را کشف و دستگیر کردند.
کد خبر : ۸۵۸۶۴
قاچاق انسان

به گزارش ایبِنا، ماموران گمرک در هجدهمین عملیات مبارزه با قاچاق، از یک دستگاه تریلی ترکیه ای ۳ نفر را کشف و دستگیر کردند. ماموران گمرک در تازه ترین عملیات از یک دستگاه تریلی با بار کنجد، دو نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه و یک نفر ایرانی را کشف و دستگیر کردند.


 بر همین اساس، در عملیات کشف قاچاق انسان، این ۳ نفر در یک دستگاه کامیون به مقصد ترکیه در میان بار کنجد مخفی شده بودند که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک شناسایی شدند. همچنین ماموران گمرک بازرگان طی دو عملیات مجزا از دو محموله جداگانه ۱۰ نفر را کشف و دستگیر کردند.


 بر اساس این گزارش، ماموران گمرک در یک بار ترانزیت شمش روی از مبدا ترکمنستان به مقصد ترکیه ۵ نفر را کشف کردند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند. در عین حال در عملیات دیگر، ماموران گمرک بازرگان با استفاده از دستگاه های کنترلی چون ایکس ری توانستند از یک کامیون ترانزیت پنبه ۵ تبعه بنگلادشی را کشف کنند این افراد می خواستند از ترکمنستان به ترکیه بروند.


بنابراین تعداد کشفیات قاچاق انسان در گمرک در سال ۹۷ به ۶۹ نفر رسیده است. گفتنی است، با الکترونیکی شدن گمرک و تجهیز این سازمان به دستگاههای کنترلی پیشرفته، کشفیات قاچاق انسان رشد قابل توجهی داشته است چنانچه کشفیات متعدد قاچاق از سوی گمرک ایران این سازمان را در رده  یکی از موفق ترین کشورهای عضو در سازمان جهانی گمرک قرار داده است.


همچنین گمرک ایران توانست در سال گذشته مقام اول در کشفیات مواد مخدر و مقام دوم در کشفیات قاچاق کالا را در دنیا به نام خود ثبت کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر