27 ارديبهشت 1397 - 10:56

ژاپن به دنبال مقابله به مثل با آمریکا با وضع تعرفه های جدید است

منابع آگاه اعلام کردند که دولت ژاپن در حال بررسی وضع ۴۰۹ میلیون دلار تعرفه واردات بر روی کالاهای آمریکایی است.
کد خبر : ۸۶۰۰۷
پرچم آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، منابع آگاه به شبکه ان اچ کی ژاپن اعلام کردند که دولت این کشور در مراحل نهایی بمنظور مطلع کردن سازمان تجارت جهانی در هفته آینده بمنظور آماده بودن توکیو برای مقابله به مثل با ایالات متحده در برابر تعرفه های واردات است.


شبکه ان اچ کی ژاپن اعلام کرد که دولت این کشور ۴۰۹ میلیون دلار تعرفه واردات را برای کالاهای آمریکایی برای مقابله به مثل با تعرفه های اعمال شده از سوی دولت ترامپ در ماه مارس را در نظر گرفته است.


اما فهرست کالاهای مشمول تعرفه از سوی دولت ژاپن منتشر نشده است. در همین حال دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ۲۵ درصد تعرفه بر روی فولاد وارداتی و ۱۰ درصد تعرفه بر روی آلومینیوم وارداتی به دلیل نگرانی های امنیت ملی ایالات متحده وضع کرده است. ژاپن موفق به گرفتن معافیت تعرفه از سوی دولت آمریکا نشد و به گفته این شبکه، مذاکرات در این باره ادامه خواهد داشت.


پیش از این ژاپن و چین طی دیدارد نخست وزیر ژاپن از چین به چندین توافق بسیار مهم در حوزه همکاری مالی رسیدند. همچنین دو کشور برای از سرگیری مذاکرات انجام سوآپ ارزی و اقدامات در جهت تقویت مناسبات تجاری و مالی دو سویه توافق کردند.


برچسب ها: آمریکا ژاپن تعرفه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر