30 ارديبهشت 1397 - 17:00
مشاور وزیر اقتصاد مطرح کرد:

کشف استارت‌آپ‌های تحول گرا از مسیر فین‌استارز در بورس

مشاور وزیر اقتصاد اعلام کرد: حضور فین‌استارز در بازار سرمایه باعث می شود تا استارت‌آپ‌هایی درخشان در آینده ای نزدیک ظهور کنند.
کد خبر : ۸۶۱۵۶
مجتبی لشکر بلوکی

به گزارش ایبِنا، مشاور وزیر اقتصاد و عضو هیات مدیره بانک صادرات با تاکید بر مزایای بی‌شمار برگزاری رویداد فین‌استارز در محیط بازار سرمایه و بازارهای مالی کشور گفت: حضور استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فین‌تک و سرمایه‌گذاران در این رویداد بزرگ و تلاشی که فرابورس در جهت تسهیل تامین مالی استارت‌آپ‌ها می‌کند به طور قطع زمینه را برای ارتقای بازارهای مالی کشور متناسب با نوآوری‌هایی که در این عرصه در سطح جهانی رخ می‌دهد مهیا کرده و با تداوم این جریان باید منتظر ظهور و رشد استارت‌آپ‌هایی همچون اسنپ‌ها، دیجی کالاها و ... در فضای کشور باشیم.


مجتبی لشکر بلوکی اظهارداشت: زمانی که آمازون کار خود را شروع کرد جف بزوس گفت «وقتی یک کره زمین داریم، بیش از یک کتاب فروشی هم برای آن لازم نداریم» و کسب و کار خود را شروع کرد؛ بزوس در آن زمان حتی دفتر کار رسمی هم نداشت و جلسات خود با سرمایه‌گذاران را در یکی از کتاب فروشی‌های سنتی برگزار می‌کرد.


در انتظار استارت‌آپ های قوی


عضو هیات مدیره بانک صادرات با تاکید بر اینکه وقتی دنیا تغییر می‌کند، باید با آن تغییر کنیم افزود: در غیر این صورت اگر همچنان همان مدل قدیمی را به کار گیریم، ممکن است که چندی بعد از اوج قدرت و جایگاه نخست پایین آییم و کسانی که گمان نمی‌کردیم، زمین و منطق بازی را تغییر دهند و قواعد را کاملا عوض کنند.


لشکر بلوکی با تاکید بر اینکه رویداد فین‌استارز محل نمایش آمازون‌های بعدی است، گفت: نمی‌گوییم که تمامی استارت‌آپ‌های حاضر در این رویداد، آمازون، اسنپ یا دیجی کالای بعدی هستند، اما حتما از بین آنها چند استارت‌آپ قوی و با آینده شکل خواهند گرفت.


به گفته وی، دیدن این فضا باعث می‌شود که چهارچوب‌ها را بشکنیم و به آینده برویم؛ فضا را برای حمایت از جوانان آماده و سرمایه‌گذاری کنیم تا آینده را بسازیم.


ریسک سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مالی


مشاور وزیر اقتصاد در خصوص ریسک سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مالی نیز گفت: در ابتدا ممکن بود آمازون نیز به باور کسی ننشیند و همین اتفاق برای اپل، مایکروسافت و ... رخ دهد، نتیجه را نمی‌توان پیش بینی کرد؛ نمی‌دانیم که کدام شرکت می‌تواند سرمایه ما را برگرداند برای همین نهادهای مالی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در فرابورس ایران کمک می‌کنند تا ریسک و منافع میان سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها تقسیم شود و بازدهی بیشتری به دست آید.


بهترین روش سرمایه‌گذاری


لشکر بلوکی با تاکید بر اینکه بهترین روش سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری مشترک روی حوزه‌های پرریسک است، در خصوص کمک رویداد فین‌استارز به شناخت چالش‌های بازار، اظهار کرد: در رویداد فین‌استارز، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری فضای مناسبی را ایجاد کرده تا سرمایه‌گذاران امکان حضور بیایند و سرمایه‌پذیران را به خوبی بشناسند و از این ارتباط دو سویه چالش‌های بازارهای مالی مطرح و راه‌حل‌هایی از سوی استارت‌آپ‌ها برای آن‌ها اندیشیده شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر