31 ارديبهشت 1397 - 17:07
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

افزایش توان وام دهی بانک ها برای اشتغال، نیازمند اصلاح قوانین

بخشی از قوانین موجود در حوزه بانکداری مانند اصلاحیه ماده ۳۴ ثبت قانون رفع معایب تولید، قانون تسهیل، قانون ورشکستگی و ... منشاء برخی از مشکلات شبکه بانکی شده و نیازمند بازنگری و اصلاح است.
کد خبر : ۸۶۱۹۵
اکبری

به گزارش ایبنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، به نقل از روزنامه ابتکار؛ اکبری اظهارداشت: بخشی از معوقات بانک ها که توان تسهیلات دهی آنان را تحت تاثیر قرار داده است به علت نقص همین مقررات است که منجر شده تا فردی که به هر نحوی توان بازپرداخت تسهیلات خود را ندارد، از بازگرداندن آن امتناع ورزد و نقدینگی بانک ها که می تواند نقش بسزایی در کمک به اشتغالزایی و کارآفرینی داشته باشد با مخاطرات جدی روبرو شود.


وی افزود: در این راستا، با توجه به این که یکی از دغدغه های مجلس محترم و نمایندگان مردم در خانه ملت بحث اشتغال و کمک به معیشت جوانان می باشد، لازم است تا اقدامات موثر و اصلاحات ویژه ای در این زمینه ها داشته باشند تا معوقات بانکی کاهش یافته و توان وام دهی بانک ها با مشکل مواجه نشود. در سال جاری در تلاش هستیم یک میلیون وام قرض الحسنه بدهیم.


اکبری در مورد برنامه های بانک در سال ۹۷ و همینطور استراتژی امسال بانک افزود: این بانک در سال گذشته بالغ بر ۷۵۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۸۲ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است و امسال نیز تلاش می کنیم تا به یک میلیون نفر تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۲۰ هزار میلیارد ریال پرداخت کنیم. هرچند در شرایط کنونی کار جذب منابع قرض الحسنه بسیار دشوار است و اعطای تسهیلات نیز به تناسب منابع جذب شده انجام می شود، با این حال تحقق این اهداف یکی از رسالت های اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران به شمار می آید و برای دستیابی به برنامه های ترسیم شده تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.


وی افزود: در همین راستا، مجموعه بانک قرض الحسنه مهر ایران اهتمام ویژه ای در بهبود جانمایی شعب داشته و سعی شده تا بدون افزایش شعبه جدید، جابجایی شعب موجود به مناطقی باشد که از کارایی و اثربخشی بیشتری برخوردار است و اعتقاد بیشتری نسبت به فرهنگ قرض الحسنه در میان مردم وجود دارد.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران همچنین در مورد بانکداری الکترونیکی اظهار داشت: با توجه به ماهیت مردمی و اجتماعی بودن این بانک، اهتمام ویژه ای برای گسترش خدمات الکترونیک آن وجود دارد؛ به نحوی که مشتری کمترین نیاز را برای مراجعه حضوری در شعب و دریافت خدمات بانکی احساس کند. با راه اندازی سامانه های آنلاین افتتاح حساب و درخواست تسهیلات در کنار سایر خدمات اینترنتی و مبتنی بر تلفن همراه، مشتریان می توانند تمامی درخواست های خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.


اکبری در ادامه بیان داشت: حذف قراردادهای فیزیکی و تبدیل آن به پیمان های الکترونیکی از دیگر اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای رفاه حال مشتریان، مراجعین و متقاضیان است.


وی از رضایت نسبی بین مشتریان این بانک از نحوه رفتار و کردار کارکنان وخدمات خبر داد و افزود: انشاالله امسال هم تلاش می کنیم که حداکثر رضایت مشتریان را جلب نماییم و این خدمات را توسعه دهیم.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص مسئولیت های اجتماعی این بانک تصریح کرد: منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران از محل سپرده گذاری و انتقال گردش حساب مردم تامین می شود و یک بانک مردمی و اجتماعی به شمار می آید بنابراین انتظار می رود که در حوزه های مسئولیت اجتماعی عملکرد موثر و مطلوبی داشته باشد.


در سال گذشته اقدامات شایسته ای در این حوزه انجام شده است که مشارکت در ساخت بیمارستان روان پزشکی با وزارت بهداشت و درمان به اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، تهیه ۳۰۰ هزار قلم وسایل آموزشی و بهداشتی در قالب ۳۳ هزار بسته فرهنگی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال و توزیع آن در میان دانش اموزان مناطق محروم باهدف گسترش عدالت تحصیلی و ایجاد شرایط یکسان برای دانش آموزان، آزاد سازی ۵۱ زندانی جرائم غیر عمد و پرداخت ۵ میلیارد ریال از دیون آنان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، پرداخت ۳۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار با کمک و شناسایی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و همچنین پرداخت ۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه در کنار ساخت ۳ باب مدرسه و ۳ خانه بهداشت و درمان در شهرستان های آسیب دیده تنها بخشی از عملکرد سال ۱۳۹۶ بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی می باشد. امسال نیز ساخت مدرسه در استان های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد و همینطور حمایت از دانش آموزان و زنان سرپرست خانواده در دستور کار بانک قرار دارد.


اکبری تاکید کرد: بانک های تجاری برای تجمیع مبالغ و سپرده های خرد مردم و اختصاص آن به عرصه های مختلف اقتصادی و تولیدی ایجاد شده اند، اما در این میان نیاز است تا مشکلات مالی، معیشتی و دغدغه های مردم برای رفع مایحتاج ضروری نیز مورد توجه قرار بگیرد. در این راستا، بانک قرض الحسنه مهر ایران برای پاسخ به نیاز های خرد مالی آحاد جامعه ایجاد شده است تا کسانی که با مبالغ اندک ۵ یا ده میلیون تومانی برخی از مشکلات مالیشان مرتفع می شود بتوانند از خدمات و سبد محصولات آن بهره مند شوند.


وی افزود: جامعه هدف بانک قرض الحسنه مهر ایران خانواده ها و مردم هستند و تلاش می کنیم تا در مسیر مسئولیت های اجتماعی خود گامهای مثبت و موثری برداریم. این بانک با جلب اعتماد و رضایت مشتریان خود پیشرفت چشمگیری را طی یکدهه فعالیت در شبکه بانکی کشور شاهد بوده است به نحوی که در این ده سال بیش از ۳ میلیون و دویست هزار نفر از تسهیلات قرض الحسنه بانک استفاده نموده اند و ۷۵۲ هزار فقره این وام ها مربوط به سال گذشته می باشد.


این در حالی است که امکان پرداخت این تعداد تسهیلات برای بانک های تجاری آن هم با کارمزد ۴ درصد کمتر میسر است؛ زیرا وظیفه آنان اعطای تسهیلات برای فعالیت های تولیدی بنگاه های اقتصادی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر