03 خرداد 1397 - 14:43

ریزش شاخص ها در بورس‌ها آسیایی

پس از فاش شدن برنامه جدید دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات خودرو، بورس‌های آسیایی در معاملات امروز با ریزش به کار خود خاتمه دادند.
کد خبر : ۸۶۳۱۰
بورس

به گزارش ایبِنا ، اتاق بازرگانی آمریکا روز گذشته اعلام کرد تحقیقات بر روی اعمال تعرفه بر وادارات خودرو را طبق ماده ۲۳۲ قانون ۱۹۶۲ آغاز کرده است؛ این اقدام می تواند در ادامه اعمال تعرفه بر وادارات فولاد و آلمینیوم باشد.


بورس های آسیایی در واکنش به این خبر روندی نزولی داشتند: شاخص «ام اس سی ای» بورس های منطقه آسیا - اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ژاپن نیز شاخص «نیک کی ۲۵» کار خود را با کاهش ۱.۲ درصدی به پایان برد. در کره جنوبی هم شاخص «کسپی» ۰.۳ درصد پایین تر آمد.


ترامپ در اقدام منفی دیگری برای بازارهای سهام جهانی، از روند مذاکرات تجاری با چین اعلام نارضایتی کرد و گفت خواهان ایجاد یک چارچوب متفاوت برای تجارت با چین است. وزارت بازرگانی چین در واکنش به اظهارات ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد متعهد به کاهش مازاد تجاری این کشور با آمریکا نشده است.  


در چین شاخص «سی اس آی ۳۰۰»، ۰.۱ درصد کاهش یافت. ترامپ همچنین درباره برگزاری نشست با رهبر کره شمالی ابراز تردید کرده است. شان الیور- کارشناس اقتصادی ارشد موسسه «ای ام پی کپیتال» گفت: سر و صدای زیادی از طرف ترامپ شنیده می شود که تجارت با چین، تعرفه ها و نشست با رهبر کره شمالی روی معاملات بازار تاثیر گذاشته اند.


بازده اوراق دو ساله وزارت خزانه داری آمریکا رکورد جدیدی را به ثبت رساند و به ۲.۵۱۲۱ واحد رسید. با این حال بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله از سطح بالای سه درصد عقب نشست و به ۲.۹۸۲۵ واحد رسید.  


دلار نیز که در روزهای اخیر یکه تاز میدان بود با ۰.۶ درصد کاهش نسبت به ین به ۱۰۹.۴۴ ین رسید. یورو نیز در مبادلات امروز روندی افزایشی داشت و با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۱۷۰۹ دلار رسید. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۳.۸۳۹ واحد رسید.


به دنبال کاهش بهای مواد اساسی، بورس سیدنی استرالیا ۰.۲ درصد کاهش یافت اما شاخص " اس اند پی/ ان زد ایکس ۵۰" نیوزلند ۰.۷ درصد افزایش یافت. طلا برای تحویل فوری نیز در سطح ۱۲۹۴.۱۱ دلار در هر اونس معامله شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر