06 خرداد 1397 - 14:21
افت ۱۶۸ واحدی شاخص کل :

بورس بعد از ۲۰ روز قرمز شد

شاخص بورس در پایان معاملات امروز بعد از ۲۰ روز با ۱۶۸ واحد کاهش به ۹۵ هزار و ۶۲۵ واحد رسید تا سهامداران در تالار شیشه ای یک روز منفی را تجربه کنند.
کد خبر : ۸۶۴۲۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در روزی که همه شاخص های بورس با افت مواجه شدند، حجم، ارزش و حتی تعداد خرید و فروش سهام نیز در سرازیری قرار گرفتند.


ریزش همه شاخص ها


در همین بستر و بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۱۶۸) واحد ریزش معادل (۰.۱۸) درصد به ۹۵ هزار ۶۲۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۵۲) واحد کاهش معادل (۰.۱۸) درصد به ۲۹ هزار ۷۲۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۰ واحد افت معادل (۰.۰۶) درصد به ۱۷ هزار و ۳۶۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۷) واحد کاهش، معادل (۰.۰۶) درصد به ۱۲ هزار و ۷۳۸ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۰۳) واحد افت، معادل (۰.۱۰) درصد به ۱۰۴ هزار و ۵۴۶ واحد، شاخص بازار اول با (۴۱) واحد کاهش معادل (۰.۰۶) درصد به ۶۸ هزار و ۳۸۹ واحد و شاخص بازار دوم با (۷۷۴) واحد ریزش معادل (۰.۳۸) درصد، به ۲۰۱ هزار و ۱۶۹ واحد رسید.


تاثیر نمادها


از سویی دیگر امروز ۳ نماد «کچاد با ۴۸ واحد، ومعادن با ۴۳ واحد و تاپیکو با ۲۷ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و ۴ نماد «شبندر با (۱۰۷) واحد، جم با (۶۱) واحد، کگل با (۵۲) واحد و فارس با (۳۷) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص های صنایع تالار شیشه ای با اندکی نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « زراعت با ۲۱۷ واحد صعود معادل ۴.۴۹ درصد به ۵ هزار و ۶۸ واحد، لاستیک با ۵۵۳ واحد افزایش معادل ۳.۳۲ درصد به ۱۷ هزار و ۲۵۲ واحد، وسایل ارتباطی با ۳۷ واحد صعود معادل ۲.۶۳ درصد به یک هزار و ۴۴۸ واحد، سایر مالی با۴۶ واحد افزایش معادل ۲.۰۹ درصد به ۲ هزار ۲۷۲ واحد، انبوه سازی با (۱۲) واحد رشد، معادل (۱.۹۶) درصد به ۶۴۴ واحد، سایر معادن با (۳۰۹) واحد کاهش معادل (۲.۵۴) درصد به ۱۱ هزار و ۸۷۰ واحد، ذغالسنگ با (۷۰) واحد ریزش معادل (۴.۳۷) درصد به یک هزار و ۵۵۱ واحد رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «دکیمی، دسبحان، شگل، پلاسک، ولغدر، بموتو و دلر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «چکاوه، کهرام، کمنگنز، فنوال، وآتی، ثنوسا و کطبس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


همچنین طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، گروه صنعتی سپاهان، حق تقدم خرید سهام صنایع خاک چینی ایران، لیزینگ صنعت و معدن، ملی سرب و روی ایران، سایپا دیزل، بانک گردشگری، ‌پتروشیمی خراسان، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، پارس الکتریک، پارس مینو، صنایع کاغذسازی کاوه و حق تقدم خرید سهام آن»، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، صنایع پتروشیمی دهدشت، گروه صنعتی بوتان، همکاران سیستم، حق تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری سپاه، سالمین، بین‌آلمللی توسعه ساختمان وسیمان خوزستان» متوقف شدند.


در پایان معاملات امروز بورس، در ۶۰ هزار و ۵۰۳ نوبت معاملاتی، بیش از ۲ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۳۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز با اندکی کاهش به ۳۷۳ هزار و ۳۴۹ میلیارد تومان رسید.


روند شاخص کل بورس در معاملات روز جاری




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر